تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر : 56924

کرونا عامل رفتار خصمانه آلمانی‌ها علیه اتباع فرانسوی

کرونا عامل رفتار خصمانه آلمانی‌ها علیه اتباع فرانسوی

کرونا عامل رفتار خصمانه آلمانی‌ها علیه اتباع فرانسوی

شیوع ویروس کرونا منجر به رفتار توهین‌آمیز و خصمانه شهروندان آلمانی علیه اتباع فرانسوی که در این کشور کار می‌کنند شده است و انتقاداتی به این مسئله وارد شده است.

کرونا عامل رفتار خصمانه آلمانی‌ها علیه اتباع فرانسوی – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، سیاستمداران فرانسوی از خصومت و دشمنی علیه اتباع فرانسوی در زارلند آلمان در دوران شیوع کرونا شکایت کرده‌اند.

"کریستوف ارند"، از نمایندگان فرانسوی در این باره گفته است: من بسیاری از فرانسوی‌ها در حوزه انتخابیه خود را می‌شناسم که بسیار از دست آلمانی‌هایی عصبانی هستند که توهین‌های نفرت‌انگیز را علیه آن‌ها انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد با اتباع فرانسوی که از مرزها عبور کرده‌اند و در شرکت‌های آلمانی مشغول کار هستند مانند افراد جزامی رفتار می‌شوند. آلمانی‌هایی هم که در فرانسه زندگی می‌کنند اما در آلمان کار می‌کنند، از رفتارهای مشابهی در محل کار خود شکایت کرده‌اند. برخی از این مسافران فرامرزی فرانسوی از مغازه‌ها و پمپ‌بنزین‌های آلمان بیرون انداخته می‌شوند.

شهردار گرسهایم یک منطقه مرزی در آلمان که در زارلند واقع شده است هم پیشتر و در اواخر ماه مارس این گونه خصومت‌های شهروندان آلمانی علیه فرانسوی‌ها را محکوم کرده و اظهار داشته بود: خصومت خاصی علیه دوستان فرانسوی ما وجود دارد.

وی مراقبت از بیماران کرونایی فرانسوی در آلمان را یک اقدام در همبستگی کامل با مردم این کشور دانسته تأکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم این حس همبستگی توسط برخی افراد از بین برود.

شمار قربانیان کرونا در فرانسه به بیش از 15هزار نفر رسیدمرگ‌ومیر بالای کرونایی در خانه‌های سالمندان اروپاشمار قربانیان کرونا در ایتالیا از 21هزار نفر گذشتروحانیت کنار مردم؛ حضور جهادی طلاب کردستانی برای شکست کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم خصومت شهروندان آلمانی با اتباع فرانسوی در دوران بحران کرونا را محکوم کرده بود و در این باره که برخی فرانسوی‌ها به‌دلیل ابتلا به کرونا مورد توهین و تحقیر شهروندان آلمانی قرار می‌گیرند، ابراز تأسف کرده بود.

انستیتو رابرت کخ آلمان در ماه مارس منطقه مرزی در شرق فرانسه را به‌عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام کرده بود.

شرق فرانسه به‌شدت تحت تأثیر بحران کرونا قرار گرفته است و کانون شیوع این بیماری در فرانسه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.