تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر : 43868

گزارش| تداوم سناریوی تخریب چهره دین این بار با هتک حرمت اعتاب مقدس

گزارش| تداوم سناریوی تخریب چهره دین این بار با هتک حرمت اعتاب مقدس

گزارش| تداوم سناریوی تخریب چهره دین این بار با هتک حرمت اعتاب مقدس

سناریوی هتک حرمت اعتاب مقدس حرم‌های مطهر امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (س) در حالی شکل گرفت که طی روزهای اخیر شاهد زبان‌سایی فردی معلوم‌الحال به ضریح مطهر بودیم که وابستگی وی به فرقه تندروی شیرازی‌ها مسجل شد.

گزارش| تداوم سناریوی تخریب چهره دین این بار با هتک حرمت اعتاب مقدس – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، تاریخ اسلام مستندات فراوانی از رفتار و گفتار افراد یا گروه‌های تندرویی در خود نهفته دارد که با اقدامات شنیعشان و به اسم دین زمینه‌های تخریب چهره اسلام را فراهم آوردند. این عده یا جزو غرض‌ورزان و منافقانی بودند که از هر فرصتی جهت مقاصد شوم خود بهره می‌بردند و یا عوام‌الناسی که بازیچه دست منافقان بودند.

نمونه این رفتارها به صورت مکرر در جوامع اسلامی به وفور دیده می‌شود. همچنان که در هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر اینکه به دنبال گسترش ویروس کرونا، دو نفر معلوم‌الحال اقدام به زبان‌سایی بر درب حرم و ضریح مطهر حضرت امام رضا (ع) کردند تا از این رهگذر به زعم خود اثبات کنند آستان قدس رضوی آلوده به ویروس کرونا نیست که با کمی جستجو در شبکه‌های اجتماعی رد پای یکی از این افراد در فرقه شیرازی‌ها منسوب به «شیعه انگلیسی» آشکار شد.

ردپای عوامل شیعه انگلیسی در تخریب چهره دین و شعائر دینی

همچنین روز گذشته در خبرها شاهد بودیم شماری از افراط‌گرایان با حمله به حرم امام رضا(ع) در مشهد و حرم حضرت معصومه (س) در قم درهای این اعتاب مقدسه را شکستند و وارد حرم شدند.

این رفتارهای افراطی در حالی شکل می‌گرفت که شماری از مراجع عظام تقلید به دنبال پیام رهبر معظم انقلاب درباره حجت دانستن توصیه‌های بهداشتی برای مردم، نسبت به رعایت دستورات کادر بهداشتی و درمانی تأکید کردند و حفظ سلامتی را برای هر فرد مسلمانی واجب دانستند.

آیت‌الله شبیری‌زنجانی در پاسخ به استفتایی: رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم استتوصیه آیت‌الله مکارم شیرازی برای مقابله با بیماری: معاشرت و حضور در مراکز عمومی صحیح نیست

احمدی: بستن درب‌های اعتاب مقدس پشتوانه عقلانی و دینی دارد

حجت‌ الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی و قرآن و عترت آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها در گفت و گو با تسنیم در واکنش به هتک حرمت آستان مقدسه آن بانوی مکرم اسلام در قم گفت: در فرهنگ اسلامی ما توصیه‌های متعددی نسبت به پاسداشت حرم‌های مطهر و زیارت اعتاب مقدسه شده است، اما در زمانی که جامعه اسلامی با خطری مثل شیوع این بیماری مسری مواجه می‌شود، حفظ جان خود و دیگران واجب می‌شود؛ چه اینکه اگر یک فرد مبتلا به بیماری مسری شود، جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازد.

وی بستن موقت درب‌های اعتاب مقدس را به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اصلی عقلانی و با پشتوانه دینی و شرعی دانست و گفت: عقل ایجاب می‌کند باید در شرایط تهدید حفظ جان کرد. از بُعد فقهی و شرعی نیز وقتی ولیّ جامعه و مراجع عظام تقلید تأکید بر رعایت دستورات بهداشتی و کادر درمانی کشور می‌کنند، حجت برای مسلمانان و شیعیان حقیقی مکتب عترت (ع) تمام است. در این بین هستند کسانی که یا احساساتشان بر عقلانیت‌شان غلبه می‌کند و یا افرادی که به شبکه‌های اطلاعاتی امنیتی دشمن جهت تخریب چهره دین وابسته‌اند. باید به آن دست از شیعیانی که احساسات به خرج می‌دهند گفت حفظ شأن اعتاب مقدسه به ویژه ائمه معصومین (ع) بر زیارت اولویت دارد و هر حرکتی که سبب شکستن این حریم‌های مطهر شود مذموم و گناهی بزرگ است.

سعیدیان:دشمن سال‌ها است سناریوی تخریب دین را پیش گرفته است

حجت‌الاسلام سعیدیان پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم ضمن هشدار نسبت به تحرکات دشمن در ایام شیوع بیماری کرونا در تخریب چهره دین تأکید داشت: عده‌ای دانسته یا از روی جهالت به دین ضربه می‌زنند و در این بین نباید از نقشه دشمن غافل بود. دشمن سال‌ها است سناریوی تخریب چهره دین و شعائر دینی را پیش گرفته است و باید هشیار بود.

حجت‌الاسلام عالی: رعایت دستورات کادر پزشکی حجت شرعی است

حجت‌الاسلام عالی نیز قبلاً با تأکید بر اینکه باید با نگاهی دینی به مسئله بیماری کرونا در کشور نگاه کرد، گفته بود: در جایی که متخصصِ یک فن نظر تخصصی خود را ارائه می‌کند، مؤمنان نباید صرفاً آن را به عنوان نکته‌ای بهداشتی نگاه کنند. رعایت دستورات کادر درمانی کشور که تخصص داراند و برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند، حجت شرعی است؛ حتی مراجع تقلید خودشان را در این زمینه مقلّد می‌دانند. اگر از کادر پزشکی امام خمینی(ره) سؤال کنید، می‌بینید که امام راحل کوچک‌ترین دستورات پزشکی را به عنوان ی امر واجب تلقی می‌کرد.

برقعی:حجم زیادی از روایات ما اختصاص به مسائل بهداشتی دارد

سید محمدعلی برقعی رضوی، عضو دفتر آیت‌الله سیستانی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم در واکنش به اقدامات شنیع عده‌ای مسلمان‌نما در هتک حرمت اعتاب مقدسه حفظ بهداشت فردی و عمومی را از آموزه‌های مهم دین برشمرده و در این باره گفت: با تمام گزاره‌های معنوی که در دفع بلا وجود دارد، نباید از بهداشت فردی و عمومی و احتیاط در امور چشم‌پوشی کرد بلکه تمام اینها لوازمی جهت پیشگیری‌اند. حجم زیادی از روایات ما اختصاص به بهداشت و نظافت دارد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی شریف، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اقدامات هنجارشکانه افرادی معلوم‌الحال در حرم‌های مطهر گفته بود: ما در قضیه کرونا با چند مورد مواجهیم. یکی آنکه هشدارهای جهانی برای ویروس کرونا اعلام شده است که این هشدارها فارغ از مسائل دینی و مذهب مطرح می‌شود و برای عموم مردم است و آحاد جامعه را در برمی‌گیرد؛ در این میان افرادی‌ هستند که معتقدند مجالس اهل‌بیت(ع) شفاخانه است و ما هیچ نگرانی از شیوع بیماری نداریم و جلسات را برگزار می‌کنیم. این حرف، سخن بی‌ربطی نیست اما در صورتی‌ که بهداشت فردی و تذکرات لازم بهداشتی را رعایت کنند. همچنان که خیلی از محافل ورزشی و فرهنگی به تعطیلی موقت کشیده شدند. اگر بخواهیم هشدارهای بهداشتی را نادیده بگیریم و خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد، باید جوابگوی مردم باشیم.

انتهای‌پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.