تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 54317

گزارش| نیازمندان را در روزهایی کرونایی فراموش نکنیم

گزارش| نیازمندان را در روزهایی کرونایی فراموش نکنیم

گزارش| نیازمندان را در روزهایی کرونایی فراموش نکنیم

سنت زیبای صدقه دادن برای کمک به نیازمندان از دیرباز تا کنون در کشورهای اسلامی به ویژه ایران پابرجاست؛ صدقه دادن برای سلامتی امام زمان (عج) نیز برای کمک به نیازمندان توسط مردم صورت می‌گیرد.

گزارش| نیازمندان را در روزهایی کرونایی فراموش نکنیم – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نیمه شعبان برای تمام مسلمانان روزی خاص و ویژه است، در این روز مردم به جشن و سرور مشغول می‌شوند، به نیازمندان کمک می‌کنند، نذری میان هم توزیع می‌کنند و هر کاری که در توانشان باشد انجام می‌دهند.

هر کس صدقه و کمک خود را به نهادی مردمی برای کمک به نیازمندان می‌سپارد تا هم برای سلامتی آقا امام زمان (عج) قدمی برداشته باشد و هم نیازمندان را دستگیری کرده باشد. امسال با توجه به شرایط خاصی که نه تنها در کشور ما که در تمام دنیا حاکم است و بیماری کرونا سلامتی مردم را تهدید می‌کند، جشن نیمه شعبان و به همین ترتیب کمک‌های مردمی نیز به صورت متفاوتی برگزار شده است.

مردم تولد حضرت مهدی (عج) را در منازل خود برگزار کردند و بسیاری از آنها از بالکن‌ها، پنجره‌ها و پشت بام‌های خود فریاد «یامهدی ادرکنی» سر دادند و شادی خود را نشان دادند.

صدقه دادن و کمک به نیازمندان نیز یکی از کارهایی است که ما ایرانی‌ها در روز نیمه شعبان انجام می‌دهیم، همه ساله پایگاه‌هایی برای کمک به نیازمندان در شهر برپا می‌شد اما امسال به دلیل بیماری کرونا هیچ پایگاه و نهادی نتوانست چنین صندوق‌هایی دایر کند تا مردم بتوانند صدقات خود را پرداخت کنند اما راه‌های دیگری برای کمک وجود دارد.

برخی از نهادهای کمک رسان و موسسات خیریه شماره حسابی را در اختیار شهروندان قرار دادند تا بتوانند همچنان به نیازمندان کمک کنند و این زنجیره قطع نشود. کمک به نیازمندان از شیوه‌های الکترونیک صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و این کار را راحت‌تر کرده است.

کرونا نمی‌تواند ما را سنت حسنه صدقه دادن دور کند

یکی از شهروندان اصفهانی در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: هر سال در پایگاه‌هایی که از طرف موسسات خیریه در شهر برپا می‌شود حضور پیدا می‌کنم، از دیدن شور و حال مردم برای کمک به دیگران به وجد می‌آیم، چند سالی است که از روش‌های الکترونیکی و گوشی‌های تلفن همراه می‌توان این کمک‌ها را انجام داد اما من دلم می‌خواهد در کنار مردم حضور داشته باشم و نشاط و خوشحالی‌شان را ببینم، معمولا هم این کار را تا سال گذشته انجام می‌دادم.

وی ادامه داد: اما امسال بخاطر شرایطی که داریم و باید در خانه بمانیم از دیدن دنیای واقعی و زیبای صدقه دادن و کمک به نیازمندان محروم شده‌ام. اما بدون شک کمک‌هایمان را از طریق تلفن همراه و روش‌های دیگری که وجود دارد اهدا می‌کنیم. بیماری کرونا هیچ وقت نمی‌تواند مانع کمک کردن و صدقه دادن ما شود.

نیمه شعبان هر سال برای سلامتی امام عصر(عج) صدقه می‌دهیم

خانم مشرفی نیز گفت: از امام زمان (عج) می‌خواهم که خودشان به ما نگاه کنند و کمک کنند تا هرچه زودتر از شر این بیماری خلاص شویم. در این روز و روزهای عزیز که تولدش را جشن گرفته‌ایم و برای سلامتی ایشان صدقه می‌دهیم دست به دعا برمی‌داریم و از ایشان طلب کمک و یاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما و بسیاری از اقوام همه ساله به مناسبت نیمه شعبان صدقه برای سلامتی آقا امام زمان (عج) جمع می‌کنیم و روی هم می‌گذاریم و به نیازمندان تقدیم می‌کنیم. امسال هم با توجه به اینکه نمی‌توانیم کنار هم حضور داشته باشیم یکی از اقوام مسئولیت این کار را به عهده گرفته و همه کمک‌هایمان را به حساب او واریز می‌کنیم و به دست نیازمند می‌رساند.

فعالیت هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی اصفهان به مناسبت نیمه شعبان؛ مردم شهر، چشم انتظار ظهوراصفهان غرق در نور و سرورِ نیمه شعبان + تصاویراصفهانی‌ها یک صدا ندای "یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی" سر می‌دهند

جمع آوری صدقات نیمه شعبان به روش‌های الکترونیکی

در این زمینه نیز معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان گفت: هر سال و به ویژه در آستانه نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت این امام همام اقدامات زیادی از جمله برپایی پایگاه‌های جمع آوری صدقه به این منظور توسط این نهاد انجام می‌شد ولی امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا پیش آمده این سنت حسنه از مسیر روش‌های الکترونیکی دنبال خواهد شد.

حمیدرضا طاهری افزود: کمیته امداد استان اصفهان آمادگی دارد هزینه‌های ایجاد پایگاه، نورافشانی، نذورات و سایر فعالیت‌هایی که در ایام نیمه شعبان در سال‌های گذشته انجام می‌شد و امسال به علت شیوع ویروس کرونا انجام آنها مقدور نیست را دریافت و در راستای تامین اقلام بهداشتی برای نیازمندان تحت حمایت، هزینه کند.

وی استفاده از کد دستوری ویژه صدقه سلامتی امام زمان (عج) به شکل #3*031*8877* را بهترین روش برای مشارکت در این سنت حسنه عنوان کرد و گفت: سایر بسترهای الکترونیکی و غیر حضوری پرداخت کمک از جمله تلفن 096887، پایگاه اینترنتی emdad.ir، شماره حساب «24011130914072» و شماره کارت «6063737000002509» نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در دسترس همشهریان گرانقدر اصفهانی است.

کمک به نیازمندان در هر شرایط و زمانی از زندگی ما ایرانی‌ها حذف نمی‌شود؛ در چنین روز زیبا و پر نشاطی نیز اصفهانی‌ها؛ که در کارهای خیر پیش‌قدم هستند؛ کمک‌های خود را به نهادهای مورد اعتماد خود می‌سپارند تا آنان نیز به دست نیازمندان برسانند. صدقه دادن آن هم برای سلامتی حضرت مهدی (عج) قبل از هرچیز سبب آرامش و نشاط خودمان را فراهم می‌آورد. در این روزهایی که بیماری کرونا زندگی را بر مردم به ویژه نیازمندان سخت‌تر کرده است کمک و دستگیری را فراموش نکنیم و هوای زندگی‌شان را داشته باشیم.

انتهای پیام/164/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.