تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 90435

۷ کرونایی جدید در المپیک توکیو /تعداد مبتلایان به ۱۶۰ نفر رسید

۷ کرونایی جدید در المپیک توکیو /تعداد مبتلایان به ۱۶۰ نفر رسید

نتایج تست کرونای ۷ نفر دیگر از افراد مرتبط با بازی‌های المپیک توکیو مثبت اعلام شد.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نتایج تست کرونای ۷ نفر دیگر از افراد مرتبط با این بازی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است که در بین آن‌ها نام ۲ ورزشکار هم دیده می‌شود.

هردوی این ورزشکاران که یکی از آن‌ها تنیسور هلندی است، در دهکده المپیک اقامت دارند. از ۵ نفر دیگر، یک نفر از اعضای کمیته برگزاری بازی‌ها، یک پیمانکار و سه نفر از مقامات مربوط به بازی‌ها هستند.

به این ترتیب مجموع المپیکی‌های مبتلا به ویروس کرونا از ابتدای ماه جولای تا امروز به ۱۶۰ نفر افزایش یافت.

مسئولان برگزاری مسابقات با اشاره به این موضوع که تا روز یکشنبه ۳۷، ۵۷۹ نفر از کشور‌های خارجی برای حضور در بازی‌ها وارد ژاپن شده اند افزودند، از میان این هفت مورد جدید، ۵ نفر خارجی هستند.

آمار مبتلایانی که از اول جولای توسط کمیته برگزار کننده المپیک تهیه شده است، موارد اعلام شده توسط دولت مرکزی و نهاد‌های محلی را شامل نمی‌شود.

روز سه شنبه، پلیس کلانشهر توکیو به طور جداگانه اعلام کرد که سه نیروی امنیتی دیگر که قبل از شروع رسمی بازی‌ها در ورزشگاه‌های میزبان المپیک کار می‌کردند، به کرونا مبتلا شده اند. با احتساب این موارد جدید، تعداد ماموران امنیتی مبتلا به کووید ۱۹ به ۱۲ نفر رسید.

ورزشکاران مبتلا به کووید ۱۹ حق شرکت در مسابقات را ندارند، اما ورزشکارانی که با افراد مبتلا به کرونا در تماس نزدیک بوده باشند، به شرطی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند که نتیجه تست آن‌ها در فاصله ۶ ساعت مانده به شروع مسابقه منفی باشد.

تقریبا تمام مسابقات المپیک توکیو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شوند.

https://www.shahrekhabar.com/news

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.