تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۳۳
کد خبر : 55126

‌1234 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان اختصاص یافت

‌1234 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان اختصاص یافت

‌۱۲۳۴ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان اختصاص یافت

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه سال ۹۸ از منابع مختلف هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تخصیص پیدا کرد گفت: از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در گیلان حمایت می‌شود.

‌1234 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان اختصاص یافت – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران از تخصیص هزار و 234 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی استان از منابع بانک‌ها، رونق تولید و سایر بخش‌ها در سال 98 خبر داد و اظهار داشت: صادرات غیرنفتی و تحقق آن تا 579 میلیون دلار از جمله توفیقات به دست آمده گیلان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، تولید و اشتغال به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد تصریح کرد: تولید به عنوان آخرین حلقه‌ای است که باید همه عوامل دست به دست هم بدهند تا بتوانیم شاهد رونق و توسعه آن باشیم از طرفی مجلس نیز با وضع قوانین رونق و رفع موانع به این کار کمک کرد.

دلق‌پوش تشکیل کارگروه‌های رونق و رفع موانع تولید در تمام استان‌ها از جمله گیلان با ریاست استانداری‌ها و دبیری سازمان‌های صمت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تکالیف تمام دستگاه‌ها و بانک‌ها در اینجا مشخص و تعیین شده است به طوری‌که رونق و ایجاد ثبات در امر تولید یکی از مهم‌ترین نتایج برگزاری جلسات این کارگروه‌ها بود.

آخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان|روند افزایشی تعداد مبتلایان؛ مردم جهت مهار ویروس همکاری بیشتری داشته باشندکرونا و تزلزل تمدن غربکمکهای جامعه اسلامی دانشجویان به مراکز بهزیستی 13 استان در مقابله با کرونا

وی نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه با رفع موانع تولید و رونق آن می‌توانیم شعار مذکور را عملیاتی کنیم ابراز داشت: در اوایل امسال شیوع گسترده ویروس کرونا به اقتصاد بین‌المللی آسیب فراوانی وارد کرد و پیش‌بینی‌ها از رشد منفی اقتصاد جهانی حکایت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ورود وزارت صمت و اعلام به تمام استان‌ها و سازمان‌های تابعه برای سنجش ظرفیت‌ها و اعمال راهکارهای لازم جهت تحقق شعار سال را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد واحدهای جدید تولیدی با توجه به دانش‌بنیان بودن، صادرات محوری و رقابت‌پذیر بودن کالاها و تولیدات داخلی باید در دستور کار قرار گیرد.

دلق‌پوش داشتن طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت واحدهایی که هم‌اینک در گیلان به علل مختلف با 30 یا 50 درصد توان خود مشغول به فعالیت هستند را از جمله مؤلفه‌های لازم برای عملی شدن شعار جهش تولید تلقی کرد و افزود: کاستن فرآیندهای اداری و بروکراسی‌های زائد نیز موضوعی است که باید برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی از موفقیت‌های حوزه تولید و صنعت گیلان در پی شیوع ویروس کرونا سخن گفت و با بیان اینکه تا قبل از این بیماری تنها 3 واحد تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در استان وجود داشت عنوان کرد: در حال حاضر تعداد این واحدها به 22 عدد رسیده و روزانه 30 هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده، ژل، پدالکلی و نظایر آن تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت، از ایجاد و راه‌اندازی 6 واحد تولیدی در استان با تولید روزانه 150 هزار ماسک خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها لباس ایزوله بهداشتی نیز در گیلان تولید می‌شود که همه این‌ها نشانگر موفقیت این سازمان در راستای عبور از بحران کرونا است.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه در عرصه پیوستن به سازمان تجارت جهانی باید کالاها و محصولات تولید داخل رقابت‌پذیر شوند مهم‌ترین مؤلفه آن را دانش بنیان کردن تولیدات ذکر کرد و ابراز داشت: سازمان صمت گیلان در همین زمینه با نهادهایی نظیر دانشگاه گیلان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد کرده است.

وی اجرای طرح تاپ در گیلان و همایشی که به همین مناسب سال گذشته در استان برگزار شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال 98 تعداد 14 جواز فنی و مهندسی، 4 پروانه فنی و مهندسی و 12 گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در گیلان صادر کردیم علاوه بر این 62 دوره آموزشی نیز برای صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه تولید و صنعت به تعداد 13 مورد را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از منابع ملی خاطرنشان کرد: در سال 97 در حوزه رونق تولید 800 میلیارد تومان به گیلان اختصاص دادند که 98 درصد آن تحقق پیدا کرد.

دلق‌پوش با بیان اینکه در سال گذشته با احتساب کمک استانداری گیلان حدود هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید برای استان در نظر گرفته شد ابراز داشت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در قالب هزار و 599 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت به طوری‌که از این منظر استان ما در کل کشور جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

وی هدفگذاری صادرات غیرنفتی برای گیلان در سال 97 با 380 میلیون دلار درآمد را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه 95 درصد این هدف محقق شد تصریح کرد: هدفگذاری ما در سال 98 برای گیلان 500 میلیون دلار صادرات غیرنفتی بود که با همه مشکلات و تحریم‌ها توانستیم حجم درآمد ارزی استان را به 579 میلیون دلار برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در کل کشور و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت قصد دارد با تهیه بسته‌های حمایتی و در قالب کارگروه‌هایی به مشکلات واحدهای آسیب‌دیده رسیدگی کند تا اثرات این بحران و رکود کم شود.

انتهای پیام/614/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.