تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر : 44337

2 خبر از رادیو نوروز؛ از شروع آشپزی و بازی‌های خانگی تا برنامه‌سازی برای معرفی اقوام ایرانی

2 خبر از رادیو نوروز؛ از شروع آشپزی و بازی‌های خانگی تا برنامه‌سازی برای معرفی اقوام ایرانی

۲ خبر از رادیو نوروز؛ از شروع آشپزی و بازی‌های خانگی تا برنامه‌سازی برای معرفی اقوام ایرانی

رادیو نوروز کار خودش را با ویژه‌هایی درباره بازی‌های خانگی، آشپزی و معرفی اقوام ایرانی شروع کرد.

2 خبر از رادیو نوروز؛ از شروع آشپزی و بازی‌های خانگی تا برنامه‌سازی برای معرفی اقوام ایرانی – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیجان بازی‌های خانگی در«صبح است و بهاران» رادیو نوروز راه می‌افتد؛ حسین معصومی تهیه‌کننده این ویژه‌برنامه گفت: هدف از این برنامه این است که به مخاطب خود بگوییم که به جای سفر چه باید کرد؟ در این راستا با همت ایران یاران گزارش‌هایی از سراسر کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به بخش های این برنامه تأکید کرد: تعامل با مخاطب، سلامت و بهداشت، خبرهای روز، ایمنی و امنیت، بیان ارزش‌های فرهنگی مناطق و ارزش‌های ملی و دفاع مقدس از دیگر بخش‌های "صبح است و بهاران" به شمار می‌رود.

دعوت چهره‌های شاخص رادیویی، بیان آداب و رسوم نوروز در آن سوی مرزها، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش مدارس، نوروز در فرهنگ عامه، نوروز در ادیان، مطالعه و کتابخوانی
آموزش بازی‌های خانگی و آشپزی خانگی از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

«صبح است و بهاران» هفته اول (از 28اسفند تا 8 فروردین)باگویندگی فاطمه صداقتی و در هفته دوم(از 9 تا 15 فروردین)با گویندگی محمد حسین امیدی از ساعت 6 تا 10 صبح روی موج fm ردیف 95.5مگاهرتز شنیده می‌شود.

معرفی اقوام ایرانی در«شب و ستاره» رادیو نوروز

هر شب آداب و رسوم یکی از اقوام ایرانی معرفی و موسیقی های خاص آن دیار پخش خواهد شد. وحید بیات یکی از تهیه‌کننده‌های این برنامه گفت: با توجه به اهمیت نگاه به سفر به عنوان وسیله‌ای برای شناخت و تبادل فرهنگی در جامعه سعی خواهد شد نگاه نویی به سفر با عنوان سفر آگاهی داشته باشیم. به همین منظور بخش‌های متنوعی با موضوعات فرهنگی، ادبیات، موسیقی،گفت‌وگو با شخصیت‌های فرهنگی و معرفی اماکن فرهنگی هنری پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی آثار تاریخی و معرفی سازنده‌های آن مثل آرامگاه فردوسی و مسجد اعظم قم که به دست استاد لر زاده ساخته شده، معرفی شخصیت های فرهنگی شهرهای کشور، خوانش سفرنامه‌های گذشتگان و معاصر و مقایسه آن از مهمترین بخش‌های برنامه« شب و ستاره» است.

بیات تصریح کرد: هر شب به فرهنگ یکی از اقوام ایرانی پرداخته خواهد شد و با فضای موسیقی‌هایی متناسب با آن قوم و فرهنگ و بررسی آداب و رسوم آنان با توجه به ایام عید و بهار پرداخته خواهد شد.

مهران رجبی و رضا بنفشه‌خواه بازیگران جدید "صبح عید با شما"/ شروع تعطیلات نوروزی با شوخی‌های هنرمندان رادیورادیو نوروز تست بازیگری و خوانندگی می‌گیرد

شنوندگان رادیو نوروز می‌توانند «شب و ستاره» را هر شب از ساعت 22 تا 2 بامداد از موج fm ردیف 95.5مگاهرتز بشنوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.