تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 42492

2400 هرمزگانی نیازمند اهدای خون هستند

2400 هرمزگانی نیازمند اهدای خون هستند

۲۴۰۰ هرمزگانی نیازمند اهدای خون هستند

مدیرکل انتقال خون هرمزگان از کمبود خون و نیاز شدید بیماران به گروه‌های خونی خبرداد و ابراز اطمینان کرد که مردم نگران ابتلا به کرونا در حین انتقال خون نباشند.

2400 هرمزگانی نیازمند اهدای خون هستند – اخبار استانها –

ایمان زارعی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: شعار اداره کل انتقال خون، اهدای خون سالم اهدای زندگی است و در راستای این شعار از هموطنان و همشهریان می‌خواهیم از این مهم غافل نشوند.

تمهیدات بهداشتی انتقال خون استان مرکزی برای پیشگیری از کرونا ویروس اجرایی شدتمهیدات بهداشتی انتقال خون همدان برای پیشگیری از کرونا ویروستخریب ساختمان فرسوده انتقال خون یاسوج دور از انتظار نیست

وی افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان هرمزگان مردم نسبت به امر مهم انتقال خون غفلت کرده‌اند و از این موضوع باز مانده‌اند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان بیان کرد: در استان هرمزگان بیش از 2 هزار و 400 بیمار خاص داریم که به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند؛ همچنین جراحی‌های اورژانسی، مادران باردار، نوزادان و مصدومان تصادفات جاده‌ای هم از دیگر کسانی هستند که به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند و باید از طریق اداره کل انتقال خون تامین شود.

وی اطمینان داد: مراکز انتقال خون تمام شرایطی که نشان دهنده سلامت فرد اهدا کننده باشد را کاملا رعایت می‌کند و شیوع کرونا ویروس مشکلی را برای اهدا کنندگان خون ایجاد نمی‌کند.

زارعی بیان کرد: انتظار داریم همه افراد خصوصا جوانان و بانوان در اهدای خون مشارکت کنند زیرا مراجعه به مراکز انتقال خون کم شده است و ما برای تامین خون مصرفی استان هرمزگان که 21 مرکز درمانی دارد به 220 تا 250 واحد خون نیاز داریم که باید به آنها برسانیم.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان ابراز داشت: مراکز انتقال خون به شدت در تلاش هستند تا خون مورد نیاز بیماران را همچون گذشته تامین کنند و خواهش ما از مردم هرمزگان این است که اهدای خون را یک ضرورت بدانند چراکه با اهدای یک واحد خون می‌توانند جان 3 بیمار را از مرگ نجات دهند.

وی عنوان کرد: برای رفاه حال شهروندان ساعت کاری مراکز انتقال خون را در دو شیفت صبح و عصر افزایش داده‌ایم و پایگاه انتقال خون بندرعباس از 7:30 صبح تا 21 یکسره فعال است و از شهروندان خواهش می‌کنیم با مراجعه به این مراکز خون به بیماران اهدا کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان خون نگران ابتلا به کرونا نباشند ما در اینجا تمام شرایط و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم و جایی برای نگرانی نیست.

انتهای پیام/865/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.