تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر : 20971

بازارچه‌های مرزی به زودی بازگشایی می‌شوند

بازارچه‌های مرزی به زودی بازگشایی می‌شوند
استاندار

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان خبر داد و گفت: بازارچه‌های مرزی به منظور حمایت از تولیدات داخلی تعطیل شده بود که بازگشایی آن با پیگیری‌های انجام شده و با وجود مشکلاتی که ممکن بود به دنبال داشته باشد در دستور کار قرار گرفته‌است.

بهمن مرادنیا ظهر امروز (١٦ آذر) در هشتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج با اشاره به اینکه نباید معیشت مردم قاچاق تلقی شود اظهار کرد: شکی در این نیست که دولت به شدت با قاچاق‌های باندی مخالف است اما باید این نکته را مدنظر قرار داد که نباید به منظور برخورد با قاچاق باندی معیشت مردم به بازی گرفته شود و دستگاه‌های مرتبط با موضوع باید این نکته را در نظر بگیرند که نباید به معیشت مردم به عنوان قاچاق نگاه کنند.

وی عنوان کرد: مبادلات مرزی از دیر زمان سابقه‌ای طولانی و دیرینه در این خطه داشته است اما به راستی ما مصداق قاچاق در استان نداریم و در پی آن هستیم که با اخذ مجوز صادرات به مشکلات تولیدکنندگان با صادرات کالا خاتمه دهیم.

استاندار کردستان ادامه داد: امنیت در مرز باشماق به عنوان مرز رسمی استان کردستان امری ضروری است و باید با جدیت تمام پیگیری شود.

مرادنیا در خصوص کنترل در نقطه صفر مرزی تاکید کرد: در خصوص کنترل در نقطه صفر مرزی جلسات متعددی برگزار شده است و بر این نکته بارها تاکید شده است که حوزه بار و صادرات کالا از وظایف مرزبانی خارج است و این مهم بر عهده اداره گمرک است.

وی تصریح کرد: ایجاد امنیت در مناطق صفر مرزی وظیفه اصلی و مهم مرزبانی است اما نباید در حوزه صادرات کالا وارد شده و مشکلاتی را ایجاد کنند.

استاندار کردستان اظهار کرد: متاسفانه مرز باشماق در وضعیت مطلوبی به عنوان مرز رسمی استان برخوردار نیست و طرح ساماندهی مرز باشماق در دستور کار قرار گرفته است.

بهمن مرادنیا عنوان کرد: در شرایط فعلی ساماندهی و کنترل مرز باشماق کار آسانی نیست و براساس برآوردهای انجام گرفته این موضوع نیازمند ٧٠ میلیارد تومان تسهیلات است.

مرادنیا در ادامه از بازگشایی بازارهای مرزی خبرداد و گفت: به منظور حمایت از تولید کالاهای داخلی از واردات یک‌هزار و ٣٣٩ قلم کالا جلوگیری و تنها به ١٠٠ قلم کالا اجازه ورود داده شده‌است.

وی طرح توسعه شهرهای مرزی استان را از دیگر برنامه‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح نیازمند یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است، که امید است با افزایش رونق تولید در بخش کشاورزی بخشی از مشکلات آن مناطق حل و مقوله کولبری که در استان نوعی گذران معیشتی است برداشته شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.