تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 90994

برگزاری دوره های تخصصی هوانوردی در فرودگاه پیام

برگزاری دوره های تخصصی هوانوردی در فرودگاه پیام

دوره های تخصصی هوانوردی به صورت کامل در فرودگاه بین المللی پیام با اعطا گواهینامه خلبانی و طبق استانداردهای بین المللی در حال انجام است.

نزدیک بودن به پایتخت، ارتقاء سطوح پروازی، سیستم های به روز ناوبری هوایی و دارا بودن بزرگ ترین باند پروازی به طول چهار کیلومتر، از جمله مزایایی است که پیام را تبدیل به قطب آموزش خلبانی و هوانوردی کشور کرده است.

هم اکنون پنج مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه پیام فعالیت دارند و روزانه به طور میانگین بیش از 80 پرواز آموزشی در این فرودگاه انجام می شود.

همچنین در زمان حاضر بیش از 2 هزار متقاضی و علاقه مند حوزه صنعت هوایی در مدارس این فرودگاه مشغول به آموزش هستند.

کاپیتان شریفیان البرزی مدیر عامل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس گفت: علاوه بر داشتن شرایط جسمی و سلامت روانی هر دانشجو ملزم است که کلاس های تئوری خلبانی از جمله هواشناسی، آیرودینامیک، ناوبری هوایی، مقررات وزن و تعادل، قابلیت های پرواز، موتور سیستم، نحوه کار با کامپیوتر پرواز و نیز محاسبات نقشه خوانی و فیزیولوژی پرواز را فرا گیرد.

وی اضافه کرد: دوره های عملی نیز پس از گذراندن دوره های تئوری برگزار که در این دوره ها متقاضیان ملزم به 50 ساعت پرواز آموزشی به همراه استاد خلبان و نیز به صورت مستقل هستند که در پایان با گذراندن دوره های مختلف به صورت تئوری و عملی مدارکی از جمله گواهینامه شخصی،گواهینامه تجاری، اجازه پرواز کور و گواهینامه آموزش خلبانی می شوید.

شریفیان گفت: پارسیس از جمله مراکز آموزش خلبانی است که از سال 89 فعالیت خود را آغاز و هم اکنون در این مرکز دوره های خلبانی، دیسپچری و مهمانداری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه خلبان شویم؟

وي با بيان اينكه گواهينامه هاي صادر شده از مركز آموزش خلباني پارسيس مستقر در فرودگاه پيام بين المللي است ادامه داد: ما زير مجموعه سازمان هواپيمايي كشوري هستيم به همين منظور گواهينامه هاي صادره از اين مركز در كشور و خارج از كشور داري اعتبار هستند.
شريفيان در بخش ديگري از سخنان خود به جذب دانش آموختگان اين مركز آموزش خلباني به ايرلاين ها اشاره و تاكيد كرد:
بخش قابل توجهي از فارغ التحصيلان اين مركز آموزشي در بسياري از ايرلاين هاي داخلي و خارجي هم اكنون مشغول به فعاليت هستند.
وي با بيان اينكه يكي از فاكتورهاي اصلي براي اين شغل داشتن علاقه است افزود:همچنين افرادي كه قصد وارد شدن براي آموزش هاي خلباني را دارند بايد در ابتدا از فاكتورهايي مانند معاينه پزشكي را انجام و دوره هاي آموزش تردد در رمپ پروازي را نيز ديده باشند.
مدير عامل شركت پارسيس با بيان اينكه دانشجويان بايستي ٨٢٥ ساعت در مجموع در كلاس هاي مختلف تئوري و عملي حاضر شوند عنوان كرد: با توجه به گرفتن مجوز ايرتاكسي و راه اندازي آن در آينده نزديك بسياري از اين دانشجويان مي توانند جذب اين پروژه شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.