تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 92921

جدیدترین اظهارات وزیر ارشاد دولت رئیسی

جدیدترین اظهارات وزیر ارشاد دولت رئیسی

 

وزیر ارشاد در جدیدترین اظهاراتش در مورد تغییر در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا چابک‌سازی. این وزارتخانه توضیحاتی داد.

همچنین ازآخرین فیلم ها.کتاب های که خوانده هم نام برد.به برخی سوالات روز پاسخ داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج‌شنبه(11 شهریورماه) با حضور در برنامه شهر فرنگ در مورد چشم‌اندازهای حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم سخن گفت.

به گزارش آوا البرز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به اولین پرسش در مورد مسائل مطرح شده .مبنی بر بیگانگی وی با حوزه فرهنگ گفت.بنده یک سابقه 23 ساله حضور در فضای فرهنگ و هنر دارم.

طبیعتا با این حوزه بیگانه نیستم و نگاه من اساسا غیر کارشناسی نیست.البته انتقاد و تنوع نگاه افراد به موضوعات را می‌پذیرم.تلاش بنده و همکارانم براین است که فضای گشادگی و انبساط حوزه فرهنگ و هنر را تامین کنیم.

وی در مورد اینکه در حوزه فرهنگ دچار ابتذال هستیم.خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر پاک و مقدس است.شکی در آن نیست. در عصر جدید ما با یک هنر مدرن همانند سینما، تئاتر و … روبرو هستیم.اما در تاریخ ایرانی اسلامی ما همیشه شاهد یک قدمت تاریخی در امر فرهنگ و هنر هستیم که کاملا مقدس و پاک است،

خوشبختانه این تقدس و تبرک حوزه فرهنگ و هنر که در کشور ما وجود داشته. به حوزه فرهنگ مدرن هم تزریق شده و البته ممکن است.در این دوره در بخش‌هایی آسیب‌هایی وارده شده باشد که قابل حل است. اما در مجموع نمی‌توان چنین شائبه‌ای را در مورد فرهنگ و هنر ایرانی تصور کرد.

به دنبال تقویت آموزش‌های هنری هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سفر استانی خود. به اصفهان و اعلام برنامه کوتاه مدت برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا برای اصحاب فرهنگ.هنر و رسانه گفت. در آغاز این سفر به یکی از هنرستان‌های اصفهان که در سال 1315 افتتاح شده سر زدیم.

در همین راستا استاد فرشچیان پیام داده بودند.که از هنرستان‌ها حمایت کنیم.هدف ما هم از رفتن به این هنرستان حمایت از بحث آموزش‌های هنری بود.

اسماعیلی یادآور شد: اصفهان یکی از پایتخت‌های فرهنگ و هنر ایران زمین است. در همین سفر که به مناسبت هفته دولت تدارک دیده شده بود.از برنامه کوتاه‌مدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصحاب فرهنگ.

هنر و رسانه خبر دادیم.در این برنامه گام اول ما واکسیناسیون هنرمندان است.که بدون محدودیت سنی برای تمام هنرمندان این امر محقق خواهد شد. از طرفی دیگر بسته‌های حمایتی را در نظر گرفتیم که تلاش ما بر این است که بتوانیم. آن را در ستاد کرونا به تصویب برسانیم.

وی افزود: خوشبختانه در خصوص بسته‌های حمایتی رئیس محترم جمهور هم نظر مساعد داشته. حمایت همه‌جانبه خودرا اعلام کردند.در این بسته حمایتی یک سری کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات با سود کم را خواهیم داشت.

از این رو کسانی که هنر کارت دارند. از این بسته حمایتی بهره خواهند برد. سعی ما بر این است که یک بسته کامل ارائه کنیم.

هفته گذشته در شورای معاونان از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه خواستیم این کاررا به پیش ببرند.همکاران ما تا سه‌شنبه هفته جاری طرح را کامل کردند.

روز چهارشنبه هم در جلسه ای باحضور دکتر رئیسی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.