تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۰۸
کد خبر : 91923

داوری مسابقات کشوری سلول های بنیادی در البرز

داوری مسابقات کشوری سلول های بنیادی در البرز

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز.نایب رییس قطب کشوری سلول های بنیادی گفت: داوری سومین دوره مسابقات کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دراین استان در حال انجام است.

در این روز های کرونایی. قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی مستقر در پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج. در حال داوری مرحله کشوری سومین دوره مسابقات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است.وی با اشاره به اینکه این مسابقات زیر مجموعه دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای کشور است.خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از نظرکمی و کیفی نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان داشت: تعداد شرکت کنندگان مرحله منطقه ای دوره سوم این مسابقات  با رشد ده برابری نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

کرمی تعداد کل شرکت کنندگان دراین دوره از مسابقات را ۵۶ هزار و ۲۳۴ نفر ذکر کرد و یادآورشد:از این تعداد یک هزار و ۸۷۷ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی تصریح کرد: ۵۲۶ نفراز شرکت کنندگان پس از داوری به عنوان برگزیدگان استانی. به قطب کشوری سلول های بنیادی و  پزشکی بازساختی مستقر در استان وی اضافه کرد: آثاراین دوره از مسابقات در ۵ گرایش مقاله علمی پژوهشی.مقاله علمی البرز ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

ترویجی، انیمیشن. کتاب مصور با موضوع “سلول های بنیادی در سال ۲۰۵۰” و جام ملی سلول های بنیادی در حال داوری است.

نایب رییس قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی. با بیان اینکه در مجموع  ۲۹۷ اثر شامل  ۴۸ مقاله علمی پژوهشی.۱۲۰ مقاله علمی ترویجی،۶۳ انیمیشن و ۶۶ کتاب مصور از ۳۲ استان و اداره کل به قطب کشوری  ارسال شده است.عنوان کرد: در گرایش جام ملی سلول های بنیادی ۲۵تیم در دو دوره متوسطه اول و دوم  به قطب معرفی شده اند.وی ادامه داد. این گرایش که سبکی جدید و جذاب از نوع مسابقات دانش آموزی است. برای اولین بار برگزار می گردد.

کرمی گفت:  در جام ملی سلول های بنیادی تیم های شرکت کننده در نقش های پرسشگر، پاسخگو و منتقد در خصوص سوالات تخصصی سلول های بنیادی مباحثه می کنند.برگزاری این گرایش به خاطر شرایط بحرانی کرونا به شهریور ماه موکول شده است.

وی افزود: داوری  کشوری شامل دو مرحله است. که در مرحله اول آثار دانش آموزان به صورت غیر حضوری توسط داوران بررسی و آثار برتر انتخاب و برای ورود به مرحله بعد معرفی می شوند.در مرحله دوم دانش آموزان به صورت آنلاین از طرح خود دفاع و به سوالات داوران پاسخ می دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد.۲۰ داور از ۱۲ استان ،قطب کشوری را از ۱۰ مردادماه در امر داوری یاری می کنند.

و قطب کشوری تا ۱۵ شهریور ماه فرصت دارد. لیست برگزیدگان کشوری را به وزارت آموزش و پرورش اعلام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.