تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر : 130151

جاهای دیدنی سیاهکل

جاهای دیدنی سیاهکل

سیاهکل شهرستانی کوچک در استان گیلان است که دو عنصر طبیعی جنگل و کوهستان در آن به هم می رسند. این منطقه سبز و زیبا جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعی فراوانی را نیز در درون خود جای داده است و از جمله مناطق توریستی استان گیلان به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه ها و جاهای دیدنی سیاهکل بپردازیم. با ما همراه باشید.

آبشار لونک

آبشار لونک یکی از زیباترین جاهای دیدنی سیاهکل است. این آبشار در دل جنگلی سرسبز در فاصله بیست و پنج کیلومتری با جنوب شهر سیاهکل واقع است. آبشار زیبای لونک از جمله آبشارهای دوقلو محسوب می شود و منظره آن در دل جنگل بسیار تماشایی و ناب است. در اطراف این آبشار درختان جنگلی متنوعی نیز به چشم می خورند که از جمله آنها می توان به راش، انجیلی، خرمندی، ممرز، توسکا و… اشاره کرد. بهترین زمان بازدید از آبشار لونک نیمه اول بهار و همچنین نیمه اول پاییز است. محدوده این آبشار در این برهه های سال به معتدل ترین شرایط آب و هوایی خود می رسد.

آبشار بابا ولی

در منطقه سیاهکل جاده زیبایی وجود دارد که آن را با نام جاده دیلمان به آسیابر می شناسند. در فاصله پنج کیلومتری این جاده یکی از زیباترین جاهای دیدنی سیاهکل یعنی آبشار بابا ولی قرار گرفته است. این آبشار که ارتفاع آن به بیست متر می رسد در حاشیه روستایی به همین نام واقع گردیده است. البته توجه داشته باشید که آبشار بابا ولی جزو آبشارهای چهار فصل به شمار نمی رود و تنها در فصل بهار در این منطقه به جریان می افتد. چرا که آب آن از طریق ذوب شدن برف های موجود در ارتفاعات سیاهکل تامین می شود. در این منطقه یک جاذبه گردشگری دیگر نیز قرار دارد که رودخانه پاکرود می باشد. جالب است بدانید که نواحی حاشیه ای این رودخانه سکونتگاه قوم باستانی دیلم بوده است.

کاروانسرای تی تی

گرچه اکثر جاهای دیدنی سیاهکل را جاذبه های طبیعی تشکیل داده اند اما در این منطقه چند جاذبه تاریخی نیز وجود دارد که معروف ترین آنها کاروانسرای تی تی می باشد. تی تی در زبان گیلکی به معنای شکوفه می باشد. این کاروانسرا در فاصله چهار کیلومتری با شهر سیاهکل و در مسیر جاده سیاهکل به دیلمان واقع شده است. کاروانسرای تی تی در واقع محل تلاقی ساحل شیم رود و باباکوه می باشد.

بخوانید….
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.