تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۷:۱۸
کد خبر : 20218

اجرای ۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی در شهرستان کمتر توسعه‌یافته میامی

اجرای ۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی در شهرستان کمتر توسعه‌یافته میامی
توسعه صنایع تبدیلی

ایسنا/سمنان قائم مقام کمیته امداد استان سمنان از پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای اجرای ۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی با هدف توسعه شهرستان کمتر توسعه یافته میامی خبر داد.

محمد قوسی، قائم مقام کمیته امداد استان سمنان از شهرستان میامی به‌عنوان یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور نام برد و اظهار کرد: با توجه به سند تفضیلی تدبیر و توسعه به دستور معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری با هماهنگی لازم کمیته امداد با بهره‌گیری ازظرفیت کمک‌های فنی و اعتباری ۲۱ پروژه برای توسعه این شهرستان تعریف شده است.

وی به احداث و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و گسترش انرژی نو در بخش مرکزی شهرستان اشاره کرد و گفت: کمک به احداث خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، گسترش کویرگردی در پهنه‌های بیابانی و مکان یابی اکوکمپ در مسیرهای گردشگری است.

قوسی گسترش کمی و کیفی آموزش‌ مهارت‌های فنی و حرفه ای ، کمک به ایجاد و راه اندازی خانه‌های صنایع دستی را از برنامه‌های این نهاد حمایتی در مناطق روستایی میامی برشمرد و خاطرنشان کرد: کمک به تجهیز و نوسازی کارگاه‌های صنایع دستی روستایی و شهری، آموزش استارتاپی به دانشجویان و فارغ التحصیلان و حمایت از کسب و کار الکترونیکی از دیگر پروژه‌های تعریف شده در این شهرستان محروم و کمتر توسعه‌یافته است.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان به پشتیبانی از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: کمک جهت پرورش شتر در منطقه عباس آباد و پل ابریشم، پرورش و راه اندازی اصلاح نژاد و دام پر تولید، فرآوری محصولات باغی و گیاهان دارویی در دیم‌زارهای منطقه کالپوش، توسعه کشت گلخانه کوچک مقیاس در زمین های زراعی و اراضی شیب دار، توسعه سردخانه‌ها و انبارهای فنی در کارگاه‌های فرآوری محصولات لبنی از دیگر پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زنبورداری، صنایع تبدیلی کوچک کشاورزی و باغداری، کمک جهت ایجاد استخر ذخیره آب قنات شیخ حسن جوری روستای فیزوز آباد و استر بند از جمله ۲۱ پروژه های اولویت دار جهت توسعه و گسترش این شهرستان است‌.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.