تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 56094

اعزام مبلّغان در ماه مبارک رمضان تعطیل شد/ 3 طرح‌ جایگزین

اعزام مبلّغان در ماه مبارک رمضان تعطیل شد/ 3 طرح‌ جایگزین

اعزام مبلّغان در ماه مبارک رمضان تعطیل شد/ ۳ طرح‌ جایگزین

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه طبق ابلاغیه‌های ستاد مبارزه با کرونا، در ماه مبارک رمضان اعزام مبلّغ از قم و سایر شعب نخواهد داشت.

اعزام مبلّغان در ماه مبارک رمضان تعطیل شد/ 3 طرح‌ جایگزین – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در آستانۀ ماه مبارک رمضان قرار داریم، از جمله برنامه‌هایی که در طی چهار دهۀ اخیر در این ماه هر ساله از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صورت می‌گرفت، اعزام مبلّغان به شهرها و روستاهای مختلف جهت تبلیغ دین مبین اسلام و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر آن و پرهیز از هرگونه تجمعی، برنامۀ اعزام مبلّغان در ماه مبارک رمضان تعطیل خواهد بود و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طبق ابلاغیه‌های ستاد مبارزه با کرونا، اعزام مبلّغ از قم و سایر شعب نخواهد داشت.

البته طرح‌های جایگزینی برای این امر در ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده که به قرار زیر است:

1ـ توسعه پاسخگویی احکام

مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی متولی و عهده‌دار این مسئله است. این مرکز با شماره تلفن 096400 آماده خدمت به مردم و پاسخ به سؤالات آنان است. در حال حاضر فعالیت این مرکز حدود 10 ساعت در طول روز است که در ماه مبارک رمضان این ساعات افزایش پیدا خواهد کرد.

2ـ فعالیت‌های مجازی

در سه قالب: برگزاری مسابقه کتابخوانی، پرسش و پاسخ و داستان‌گویی در شبکه‌های مجازی

بخشی از این کار، مربوط به فعالیت فردی مبلغان است که طی سال‌های مستمر به اقصی نقاط کشور مسافرت می‌کردند، شاید در طی سال آن روستاها و مناطق در ماه مبارک رمضان یا محرم از فضیلت اجتماع مؤمنانه و نماز جماعت برخوردار بودند که امسال این محرومیت پیش آمده است و مبلغان محترم از طریق ارتباط‌گیری با مخاطبان خود با تأسیس کانال و گروه در شبکه‌های مجازی بخشی از فعالیت‌های تبلیغی خود را دربارۀ بحث احکام، تفسیر و معارف دینی پیگیری خواهند کرد.

3ـ حضور مبلّغان نخبه در رسانه ملّی

سومین بخش از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این ایام، همکاری با رسانه ملّی و استفاده از ظرفیت رسانه برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از وجود مبلّغان نخبه و سخنرانان ارجمند است.

فراخوان پذیرش در حوزه علمیه استان تهران منتشر شدبررسی مفهوم "انتظار" در اندیشۀ رهبر معظم انقلاب"طرح جامع تدبّر در قرآن" ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.