تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر : 61905

اقدامات جهاددانشگاهی در مقابله با کرونا/ اتفاق نظر نخبگان حلال مشکلات است

اقدامات جهاددانشگاهی در مقابله با کرونا/ اتفاق نظر نخبگان حلال مشکلات است

اقدامات جهاددانشگاهی در مقابله با کرونا/ اتفاق نظر نخبگان حلال مشکلات است

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به برخی از اقدامات این نهاد در مقابله با کرونا گفت: حلال اصلی مشکلات موجود، اتفاق نظر نخبگان کشور است.

اقدامات جهاددانشگاهی در مقابله با کرونا/ اتفاق نظر نخبگان حلال مشکلات است – اخبار سیاسی –

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم درباره مسئله کرونا و مدیریت کشور در این زمینه اظهار داشت: کشور ما در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد. از یک طرف تحریم های ناجوانمردانه، مواجه ما با این ‌ویروس را محدود می کند و از طرف دیگر اقدامات ما در این زمینه باید به طور همزمان برای مقابله با کرونا، تولید دارو، لوزام مقابله با بیماری و تولید واکسن باشد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از هنگامی که این بیماری در چین بروز پیدا کرد اقداماتی را آغاز کرد، افزود: وقتی این بیماری در ایران ظاهر شد چون ما روی تشخیص ملکولی کار کرده بودیم، خیلی زود کیت خودمان را ساختیم و برای تست نهایی به انسیتو پاستور ‌ارسال کردیم. به محض تایید با ستاد اجرای فرمان امام(ره) شرکتی را تاسیس کردیم که فورا دانش بنیان شد و در حال حاضر این‌ کیت را با کیفیت خوب تولید می کند. فناوران حاضر در این شرکت فعال هستند و این محصول را مرتب ارتقا میدهند.کیت‌ جدید هم بعد از مراحل تست در خط تولید قرار می گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: رویان نیز بحث استفاده از سلول های بنیادی و سلول درمانی را برای ترمیم بافت های آسیب دیده ریه با بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی آغاز کرد که بخشی از کارآزمایی های بالینی انجام شده و اقدامات دیگری در حال انجام است.

طیبی خاطرنشان کرد: پژوهشکده توسعه ‌صنایع شیمی، خیلی زود در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده برای جهاد و سایر بخشها وارد کار شد. جهاددانشگاهی دانشگاه امیرکبیر که در حوزه نساجی فعال است، وارد حوزه تولید گان برای بیمارستان ها کرد.

وی ادامه داد: پروژهایی را برای تولید واکسن معرفی کردیم که‌ البته این پروژه ها بودجه و زمان زیادی لازم دارند که به ‌دنبال تامین منابع هستیم. مجموعه رسانه ای جهاد در خدمت این موضوع در زمینه ‌بحث های ترویجی و آموزشی قرار گرفت.

**باید برای پیشرفت کشور به راه حل یکسانی برسیم

رئیس جهاددانشگاهی به راه حل موجود برای عبور از این وضعیت نیز اشاره کرد و گفت: در حالت تحریمی باید روی فناوریهای مورد نیاز، با سرعت بیشتر و با رعایت مسائل ستاد مقابله با کرونا با احتیاطهای خاص این اقدامات را انجام داد. البته مردم هم باید نکات و مسائل گفته شده را رعایت کنند.

برنامه های جهاددانشگاهی برای "جهش تولید" / انتقاد از کندی تصمیم گیری در دستگاه ها

طیبی تاکید کرد: زمانی مشکلات ما کمتر می شود که اتکای ما به خارج از کشور کنترل شود و توسعه فناوری ها، شغل و اشتغال بیشتری ایجاد کند. این ایام هم عبور میکند زیرا بشر تحمل و توانمندی عبور از مشکلات را دارد.

وی گفت: حلال اصلی مشکلات و مسائل موجود، اتفاق نظر نخبگان کشور اعم از نخبگان سیاسی، علمی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی است که لازم است ‌در این زمینه همه ما برای پیشرفت و‌ توسعه کشور همدل و متحد شویم. برای پیشرفت کشور به راه حل های یکسانی برسیم و ‌همه‌ تلاش خود را برای این مسیر به کار گیریم.

طیبی در پایان گفت: اگر این‌ اتفاق و انسجام ایجاد شود با زیر ساختارهای انسانی، نرم‌افزاری و سخت افزاری؛ علیرغم وجود ویروس کرونا علیه مشکلات‌ غلبه می کنیم و می توانیم‌ با حداقل هزینه کار را جلو برد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.