تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 139377

اقدام دولت استرالیا برای امنیت بازار رمزارزها

اقدام دولت استرالیا برای امنیت بازار رمزارزها

اکوایران:‌ استرالیا در تلاش است همانند کشورهای توسعه یافته،‌ قوانین سختگیرانه‌تری در رابطه با ارزهای دیجیتال به تصویب برساند.

به نوشته بلومبرگ،‌ استرالیا می‌خواهد ضمن حمایت از رشد ارزهای دیجیتال از مصرف‌کنندگان نیز حمایت کند.

طبق ‌این لایحه دولت استرالیا،‌ پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال که بیش از 5 میلیون دلار استرالیا در اختیار دارند، باید از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری این کشور مجوز دریافت کنند. این لایحه از استانداردهای معامله ارزهای دیجیتال در بریتانیا،‌ سنگاپور و کانادا الهام گرفت.

پیش‌تر،‌ بانک‌های بزرگ استرالیا در سال جاری میلادی به دلیل خطرات کلاهبرداری،‌ دسترسی به پلتفرم‌های دارایی‌های دیجیتال را محدود کردند.

به دنبال فاجعه 1/5 تریلیون دلاری کریپتو در سال گذشته میلادی که باعث انحلال برخی شرکت‌های مشهور در زمینه ارزهای دیجیتال شد، تلاش کشورهای جهان بویژه کشورهای توسعه‌یافته برای ایجاد قوانین بیشتر در این حوزه،‌ افزایش یافته است. از جمله شرکت‌های رمزارز که در سال گذشته میلادی ورشکسته شدند، می‌توان به «اف‌تی‌ایکس» اشاره کرد. «سم بنکمن فرید» موسس این شرکت هم‌اکنون در آمریکا به دلیل کلاهبرداری چند میلیارد دلاری محاکمه می‌شود. ارزش اف‌تی‌ایکس پیش از ورشکستگی ناگهانی، حدود 32 میلیارد دلار برآورد شد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1555 تا 1588 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 25 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر 4 میلیارد و 57 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 0/78 درصد کاهش پیدا کرده است.

بخوانید..
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.