تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 70359

ایجاد امکان واسپ‍اری و اهدای منابع الکترونیکی به کتابخانه ملی

ایجاد امکان واسپ‍اری و اهدای منابع الکترونیکی به کتابخانه ملی

ایجاد امکان واسپ‍اری و اهدای منابع الکترونیکی به کتابخانه ملی

امکان اهدای منابع الکترونیکی با مهیا ساختن زیرساخت‌های لازم این مهم در سازمان اسناد و کتابخانه ملی فراهم می‌شود. این امکان با در نظر گرفتن امکان گسترش بیماری کرونا و حفظ موارد بهداشتی صورت می‌گیرد.

ایجاد امکان واسپ‍اری و اهدای منابع الکترونیکی به کتابخانه ملی – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فراهم‌آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی با در نظر گرفتن محدودیت فعالیت‌های حضوری به دلیل تداوم شرایط کرونایی در ماه‌های گذشته، طی اقدامی اهدای منابع الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داد.

به این ترتیب امکان اهدای منابع الکترونیکی با مهیا ساختن زیرساخت‌های لازم این مهم فراهم می‌شود و افراد می‌توانند از طریق مبادی ارتباطی که متعاقباً طی فراخوانی اعلام می‌شود منابع الکترونیک خود را به راحتی در اختیار اداره کل فراهم‌آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قرار دهند. در ادامه این فرآیند شاهد واسپاری منابع الکترونیکی خواهیم بود که شامل انواع منابع غیرکتابی از جمله پادکست، کتاب گویا و … خواهند بود.

این اقدام اداره کل فراهم‌آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد و پس از ارسال منابع به این اداره کل، آثار گردآوری و نگهداری دائمی می‌شوند؛ البته ضمن رعایت قانون کپی‌رایت برخی از منابع در وب‌سایت سازمان برای استفاده علاقه‌مندان بارگذاری و منتشر می‌شوند و آثار دیگر فقط در تالار رقمی کتابخانه ملی ایران نگهداری خواهند شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی این اداره کل، در سال گذشته تعداد 500 هزار منبع به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد، همچنین اداره کل فراهم‌آوری تعداد 300 هزار منبع در قالب مبادله و اهدا در میان کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار توزیع کرد.

همچنین در همین مدت تعداد 30 هزار منبع غیر کتابی به کتابخانه ملی ایران ارسال شد که 25هزار مورد آن مربوط به پایان‌نامه‌های الکترونیکی می شود.

جمع‌آوری اطلاعات پزشکی درباره کرونا در کتابخانه ملی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.