تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 88396

ایران امروز پاسخ آژانس بین المللی انرژی اتمی را می دهد

ایران امروز پاسخ آژانس بین المللی انرژی اتمی را می دهد

یک رسانه ژاپنی مدعی شده که ایران احتمالا امروز پاسخ آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تمدید همکاری های دو جانبه را می دهد.

«ان اچ کی» ژاپن با اشاره به نامه به ایران، عنوان داشت که تهران احتمالاً امروز پاسخ آژانس را می دهد.

ان اچ کی، این خبر را به نقل از یک مقام ایرانی که اشاره ای به نام وی نکرده منتشر نموده است.

این شبکه ژاپنی بدون اشاره به جزییات بیشتر و یا نام مقام ایرانی به نقل از وی نوشت که احتمالاً در اولین فرصت در روز شنبه پاسخی از سوی ایران به این درخواست داده خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس روز ۱۷ ژوئن نامه‌ای به مسئولان ایرانی در این خصوص نوشته اما ایران به این نامه پاسخ نداده و مشخص نکرده که آیا قصد حفظ کردن توافق فعلی را دارد یا خیر.

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی هفته گذشته هم در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود این نهاد بین‌المللی هنوز پیشنهادی از طرف ایران برای تمدید توافق فنی حاصل‌ شده میان دو طرف دریافت نکرده است.

در همین رابطه کاظم غریب‌ آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در رابطه با گزارش مدیرکل آژانس پیرامون تفاهم فنی مشترک بین دو طرف و عدم پاسخ ایران در این خصوص، اظهار داشت: هر چند تفاهم فنی مشترک سه ماهه میان آژانس و ایران صورت گرفت، اما باید توجه داشت که مبنای این تفاهم، تسهیل مذاکرات سیاسی و کمک به موفقیت آن در جهت مختصات مدنظر کشورمان و نه الزام ایران نسبت به اجرای خواست آژانس بوده است.

وی افزود: براساس تصمیم سیاسی ایران، نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.