تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 143738

این میوه‌های خشک را بخورید تا ویروس نگیرید

این میوه‌های خشک را بخورید تا ویروس نگیرید

 در فصل‌های پاییز و زمستان بیش از هر زمان دیگری بدن به تقویت سیستم ایمنی خود نیاز دارد. در این دو فصل به دلیل انتشار ویروس‌های مختلف در فضا و بروز انواع سرماخوردگی‌ها و بیماری آنفلوآنزا، ایمنی بدن کاهش یافته و نیاز به تقویت ایمنی بدن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

 اینجا چند میوه خشک مفید را به شما معرفی خواهیم کرد:

.خرما

این میوه شیرین حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم و مس است. خرما را می‌توان به عنوان میان وعده مصرف کرد یا از آن برای درست اسموتی‌ها و دسرها استفاده کرد.

.کشمش

انگور خشک یا کشمش سرشار از آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. کشمش را می توان به بلغور جو دوسر، ماست اضافه کرد یا در پخت برای شیرینی طبیعی استفاده کرد.

.انجیر خشک

این میوه منبع خوبی از فیبر غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این میوه خشک حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است. انجیر را می‌توان به غلات و ماست اضافه کرد یا به عنوان یک میان وعده مجزا مصرف کرد.

.زردآلوی خشک یا قیسی

میوه ی زردآلو خشک منبع خوبی از ویتامین A، پتاسیم و فیبر غذایی است. این میوه یک میان وعده شیرین و رضایت بخش است و همچنین می‌توان آن را خرد کرد و به سالادها اضافه کرد یا همانگونه که در کشورمان مرسوم است به عنوان بخشی از ظرف آجیل شیرین در نظر گرفت.

منبع: بهداشت نیوز

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.