تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 87700

بازرسان کرج تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی را به ستاد گزارش دهند

بازرسان کرج تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی را به ستاد گزارش دهند

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان در جمع بازرسان گفت: بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات خواهد بود بنابراین بازرسان باید تمامی تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی را به ستاد گزارش دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، محمدمجرد در جمع بازرسان و سربازرسان انتخابات شهرستان کرج با بیان اینکه وظایف بازرسان مستقر در شعب اخذ رأی ابلاغ شده است اظهار داشت: ارشاد و تذکر در مواجهه با تخلفات انتخاباتی در بازدیدهای موردی به مسوولین مربوطه، اعلام شده است.
وی افزود: همه بازرسان شعب تحت مسوولیت شناسایی شده اند و تلاش شده تا از نیروهای توانمند، مستعد و با تجربه انتخابات در ادوار پیشین استفاده شود.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کرج گفت: بازرسان انتخاباتی باید به این نکته توجه داشته باشند که 24 ساعت قبل از شروع انتخابات هرگونه تبلیغات ممنوع است و لذا کلیه عوامل بازرسی در این رابطه باید نظارت کامل داشته باشند.

مجرد همچنین با بیان اینکه بازرسان انتخاباتی باید توجه داشته باشند که بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن مورد تاکید همه بازرسان و سربازرسان است ، اظهارداشت: بازرسان حق دخالت در امور اجرایی انتخابات را نداشته و در صورت مشاهده تخلف به صورت مکتوب یا ضمیمه کردن دلایل و مستندات به هیات بازرسی مافوق گزارش کنند.

وی تصریح کرد: در اماکنی که احتمال وقوع تخلف بیشتر است بازرسان باید با دقت بیشتری نسبت به انجام بازرسی اقدام نمایند.

معاون فرماندار کرج خاطرنشان کرد: تعامل خوب بازرسان با کادر اجرایی نظارت و نمایندگان فرماندار و نمایندگان داوطلبان و مستند سازی وقابع و ثبت گزارش های دقیق به ویژه گزارش ماموریت از کلیه بازرسان و سربازرسان از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی است که بهترین و کامل ترین گزارش ها مورد تشویق قرار می گیرند.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کرج گفت: حضور به موقع و زودتر از عوامل اجرایی و نظارتی در روز رای گیری، تسلط کامل به قوانین موجود، مراقبت بر امحای هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رای در محل و محدوده شعبه اخذ رای ارایه گزارش فوری و به موقع از تخلفات انتخاباتی به هیات بازرسی انتخابات، رسیدگی و ارائه گزارش در مورد چگونگی حفظ بی طرفی مجریان و ناظران انتخابات و عدم جانبداری از آنان و مراقبت بر عدم اخذ رای مکرر از یک رای دهنده از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی است.

وی افزود: از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی تهیه گزارش در خصوص ارتکاب جرایم و تخلفات با عنایت به قانون انتخابات و ارسال به هیات بازرسی مافوق می باشد.

مجرد گفت: بازرسان و سربازرسان فقط با کارت شناسایی صادره از هیات بازرسی مجاز به حضور در محل اخذ رای هستند.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کرج ادامه داد: در تمامی اقدامات بازرسان، رویکرد پیشگیری از تخلف مورد توجه قرار گیرد چرا که مهمترین وظیفه هیئت بازرسی انتخابات حصول اطمینان از اجرای قانون است.

وی بیان کرد:  حضور یک بازرس از زمان آغاز رأی گیری تا شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه در هر شعبه رأی گیری از جمله تدابیری است که در انتخابات بیست و هشتم خردادماه اندیشیده شده است.

مجرد گفت: بازرسان براساس شرح وظایفی که در اختیار آنها قرار می گیرد موظف به جلوگیری از بروز جرایم انتخاباتی و همچنین بازرسی روند برگزاری با هدف پیشگیری از وقوع تخلف هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.