تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر : 136407

باورهای اشتباه در مورد زیاد عرق‌کردن

باورهای اشتباه در مورد زیاد عرق‌کردن

باور اشتباه: هایپرهیدروزیس فقط زیاد عرق‌کردن است و مشکلی وجود نداردهمهٔ ما عرق می‌کنیم و منطقی است که عده‌ای بیشتر از بقیه عرق کنند. تا حدی درست است؛ اما این طرز فکرپوششی بر این مسئله می‌گذارد که هایپرهیدروزیس چقدر می‌تواند زندگی‌تان رامختل کند.

خیلی‌ها فکر می‌کنند مسئله فقط عرق‌کردن است، اما این‌طور نیست. هایپرهیدروزیس برکیفیت زندگی اثر می‌گذارد، مثلاً فرد دوست ندارد ازدواج کند یا به مصاحبه‌های شغلی برود، مجبور است چند بار طی روز تیشرت خود را عوض کند و تمام تلاشش را می‌کند تا از قرارگرفتن در موقعیت‌های استرس برانگیز دوری کند.

یکی از ترس‌ها و نگرانی‌های شما احتمالاً این است که مبادا دیگران فکر کنند شما آدم تمیزی نیستید و به بهداشت اهمیتی نمی‌دهید. اما واقعاً این عارضه ربطی به تمیز نبودن ندارد

باور اشتباه: اگر آرام باشید دیگر عرق نمی‌کنید
مطمئناً استرس عاملی برای عرق‌کردن است. پس منطقی است که تشویق شوید با تکنیک‌های ریلکسیشن، علائمتان را کنترل کنید. اما هر چند استرس و اضطراب می‌تواند تعریق را تشدید کند؛ اما هایپرهیدروزیس اغلب از کنترل فرد خارج است. شما اگر به محیط خنکی بروید، لباس‌هایتان را کم و سبک کنید یا نفس عمیق بکشید و ضربان قلبتان را پایین بیاورید، باز هم ممکن است زیاد عرق کنید. هر چند این کارها کمی کمک می‌کنند؛ اما نه راه‌حل هستند و نه جلوی عرق‌کردنتان را می‌گیرند.
هایپرهیدروزیس یک عارضهٔ فیزیکی است، نه روحی و روانی؛ بنابراین هر چند آرام و خونسرد بودن مهم است؛ اما جلوی عرق‌کردنتان را نمی‌گیرد.

باور اشتباه: ضدتعریق‌ها راه‌حلی برای زیاد عرق‌کردن هستند
استفاده از ضدتعریق حاوی آلومینیوم برای مسدودکردن مجراهای تعریق، اولین خط درمان برای هایپرهیدروزیس می‌باشد و برای مهار عرق دست‌ها نیز به کار می‌روند. امتحان‌کردن روش ساده‌ای مثل استفاده از ضدتعریق منطقی به نظر می‌رسد. بعضی از افراد دچار هایپرهیدروزیس خفیف هستند و درمان‌های موضعی به‌خوبی به آنها جواب می‌دهد. اما در موارد شدیدتر، ضدتعریق‌ها کمکی نمی‌کنند.
با پاسخ‌دادن به یک سری از سؤال‌ها می‌توانید میزان شدت هایپرهیدروزیس خود را مشخص کنید، مثلاً آیا کلاً از یک سری از موقعیت‌ها یا رفتارهای اجتماعی فرار می‌کنید، مثلاً دست‌دادن یا قرارگذاشتن؟ آیا اغلب مهمانی رفتن برایتان خوشایند نیست؛ چون به‌خاطر عرق زیاد معذب هستید؟ افرادی که درگیر هایپرهیدروزیس شدید هستند، تمام زندگی و فعالیت‌هایشان تحت‌تأثیر این مشکل است.

این عمل جراحی کم تهاجمی شامل قطع‌کردن عصب‌های مرتبط به غدد تعریق می‌شود. سمپاتکتومی توراسیک بیشتر برای افرادی مناسب است هایپرهیدروزیس شدید دارند، خصوصاً در ناحیه دست‌ها. در مورد عوارض جانبی احتمالی این عمل جراحی اطلاعات نادرست و ترسناک زیادی وجود دارد؛ اما واقعیت این است که بسیاری از این عوارض با شیوه‌های امروزی انجام این جراحی قابل اجتناب‌اند. پزشکان معمولاً عمل جراحی را به‌عنوان اولین اقدام درمانی توصیه نمی‌کنند و ابتدا روش‌های غیرتهاجمی دیگر را توصیه و امتحان می‌کنند. بیشتر از ۹۰ درصد از افرادی که برای درمان هایپرهیدروزیس در ناحیه دست‌ها تحت عمل سمپاتکتومی توراسیک قرار می‌گیرند، از نتیجه رضایت دارند.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.