تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر : 133267

با کارت سوخت خداحافظی کنید

با کارت سوخت خداحافظی کنید

طی سالهای گذشته درباره اتصال کارت های سوخت به کارت بانکی صحبت اما به دلایل مختلفی

اجرایی نشد اما در تازه ترین اظهارات یک مقام مسئول مشخص شد که این موضوع در حال

اجرای فرآیند آزمایشی است تا بتوان از کارت بانکی هم به جای کارت سوخت استفاده کرد.

دولت الکترونیکی می تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم،

شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد فساد را به‌طور جدی ریشه‌کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. این موضوع از اصلی‌ترین مباحثی بوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی چند سال گذشته به پیگیری و اجرای آن توجه نشان داد.

اتصال کارت سوخت  به کارت بانکی چند سالی است که مطرح و درباره مزیت های آن گفته شد، با اجرای این طرح، به‌جای این‌که مردم در صف بایستند تا در پلیس + ۱۰ ثبت‌نام کنند و بعد از یک هفته، پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه‌ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود.

اما براساس آخرین گفته های این مقام مسئول اکنون درحال اجرای فرآیند آزمایشی هستند تا بتوانند از کارت بانکی هم به جای کارت سوخت استفاده کنند. این کار نیاز به دریافت اطلاعات مربوط به خودرو و الحاق آن به سامانه هوشمند سوخت دارد که کارهای نرم افزاری آن انجام شد.

جلیل سالاری – مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی- درباره جایگزین شدن کارت‌های بانکی با کارت‌های سوخت با هدف جلوگیری از واردات تراشه کارت سوخت بدون تغییر سهمیه‌ بنزین  در حوزه تامین تراشه مورد نیاز برای تولید کارت‌های سوخت مشکلی ندارند، اما در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، فقط ۹۰۳۵ کارت در مجموعه پالایش و پخش وجود داشت؛ در حالی که سالیانه حدود یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه می‌شود و افرادی هم نیاز به المثنی دارند که با این اوصاف، باید همیشه ذخیره دو تا سه میلیونی از کارت‌های خام داشته باشند. ­

بخوانید….
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.