تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 22616

بریتانیا خواستار تحقیقات کامل سقوط بوئینگ ۷۳۷ شد

بریتانیا خواستار تحقیقات کامل سقوط بوئینگ ۷۳۷ شد
سقوط هواپیمای اکراینی

وزیر خارجه بریتانیا خواستار بررسی‌های دقیق و تحقیقات کامل در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران شد.

به گزارش ایسنا، دومینیک راب، وزیر امورد خارجه بریتانیا، در خصوص تشکیل کارگروه ویژه به منظور بررسی علل و نحوه بروز حادثه هوایی مرگباری که صبح چهارشنبه برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی در تهران رخ داد، خاطرنشان و تاکید کرده که خواستار شفاف سازی و تحقیقات کامل در این زمینه است.

پیشتر شایعات مبنی بر احتمال اصابت موشک به هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ که به شرکت اوکراین اینترنشنال ایرلاین تعلق داشته در فضای مجازی منتشر شده بود. این در حالیست که هنوز هیچ شواهد و مدارکی دال بر صحت این ادعا گزارش و تایید نشده است.

مطابق قوانین و مقررات بین‌المللی، از آنجایی که محل سقوط این هواپیمای اوکراینی حوالی تهران بوده است، ایران مسئولیت انجام تحقیقات و بررسی های مربوط به علل و نحوه حادثه را برعهده دارد. اما با توجه به آنکه هواپیمای مذکور به ایرلاین اوکراین اینترنشنال تعلق داشته و ساخته شرکت بوئینگ آمریکا بوده است، ایالات متحده و اوکراین نیز در تحقیقات مربوطه همکاری و مشارکت خواهند داشت. همچنین فرانسه نیز در این امر دخیل خواهد بود چراکه موتور این هواپیما در این کشور ساخته شده است.

دقایقی پیش خبری مبنی بر اعلام آمادگی آمریکا و فرانسه برای پیوستن به گروه تخصصی تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ اوکراینی در تهران منتشر شد.

صبح چهارشنبه بود که یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تنها دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند. این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International) بود، قرار بوده در ساعت ۵:۱۵ به مقصد پایتخت اوکراین پرواز کند که با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.