تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر : 93895

بلاتکلیفی در کوچه پس کوچه های مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

بلاتکلیفی در کوچه پس کوچه های مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: برخی طرح‌های مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد تعیین تکلیف نشده و شرکت‌های پیمانکاری نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند.

 آغاز پروژه مسکن مهر در دولت دهم تجربه جدیدی در ورود مستقیم دولت به ساخت وساز مسکن برای اقشار محروم در کشور به شمار می‌رود، اقدامی که هدف غایی آن تامین مسکن برای افراد فاقد سرپناه بود.

در این مسیر بسیاری از خانوار‌های بی سرپناه در کشور و استان البرز صاحت خانه شدند، اما بخشی از طرح‌ها نیز به دلیل تامین نشدن زیر ساخت‌ها هنوز در کش و قوس پاره‌ای مشکلات قرار دارند.

با نگاهی به اهداف و چشم انداز ترسیم شده برای مسکن مهر در استان البرز به این نتیجه می‌رسیم که اگر چه حدود ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب این پروژه برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده بود، اما متناسب با درخواست متقاضیان و استقبال مردم اعتبارات مورد نیاز حدود ۹۲ هزار واحد آن‌ها تامین و این واحد‌ها ساخته شده است.

مسعود حق لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: طبق گزارش‌های رسمی پرونده مسکن مهر البرز در چند ماه آینده با تامین زیر ساخت‌ها مانند آب، برق، گاز، تلفن و امثال آن بسته می‌شود.

حق لطفی افزود: با این وجود هنوز برخی طرح‌های مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد تعیین تکلیف نشده و شرکت‌های پیمانکاری نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند.

او گفت: بخشی از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد منتظر تعیین تکلیف واحد‌های مسکونی خود هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد افزود: از مجموع ۵۰ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد ۱۵ هزارواحد به صورت خودمالکی و ۳۵ هزار واحد توسط شرکت عمران ساخته شده است.

او گفت: از کل ۳۵ هزار واحد مسکونی ساخته شده توسط شرکت عمران، حدود ۳۴ هزارو ۵۰۰ واحد آن‌ها تکمیل شده و ۵۰۰ واحد دیگر در مرحله پایانی تکمیل قرار دارند.

حق لطفی افزود: دستگاه‌های اجرایی در حال تامین زیرساخت‌های مسکن مهر هستند ضمن آنکه حدود پنح هزار و احد مسکن مهر به رغم تکمیل بودن هنوز با مشکل واگذاری مواجه هستند.

او مشکل این واحد‌ها را عدم پرداخت سهم متقاضیان به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد دانست و افزود: انتظار می‌رود با با پرداخت سهم متقاضیان تکلیف این واحد‌ها هم مشخص شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: در مجموع طبق گزارش‌ها از مجموع ۹۱ هزار و۴۳۵ واحد مسکونی مهر در مناطق مختلف این بیش از ۷۰ درصد آن‌ها به مردم واگذار شده و مابقی نیز آماده واگذاری به متقاضیان است هر چند که تعدادی از واحد‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد فاقد متقاضی هستند.

اکنون شهرجدید هشتگرد از طریق مترو به کرج و تهران متصل شده و زمینه برای ایاب و ذهاب ساکنان آن فراهم شده است.

با این وجود طی روز‌های آینده طرح توسعه متروی شهر جدید هشتگرد افتتاح می‌شود و هر ۱۰ دقیقه یک قطار در این مسیرتردد خواهد کرد.

بیشتربخوانید:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.