تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 113116

بیش از سه هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

بیش از سه هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

آوا البرز-وجیهه محمدی فلاحگفت:درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمت قابل ارایه از طریق این خط، جهت پیگیری مسایل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسایل بهداشتی، خدمات مشاوره ای بوده که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می باشد.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ درصد تماسها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری واختلافات

حاد خانوادگی بوده و در موضوعات گزارش سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را

نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در استان البرز از انواع خدمات تخصصی

و اجتماعی محور مراکز فوریت های اجتماعی بهزیستی این استان بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است که مردم

می‌توانند به‌وسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس

اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت های اجتماعی) در ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.
محمدی فلاح بیان داشت : نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

همچنین بخوانید:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.