تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر : 64773

بیکاری و کسر بودجه پاشنه آشیل سقوط رژیم صهیونیستی

بیکاری و کسر بودجه پاشنه آشیل سقوط رژیم صهیونیستی

بیکاری و کسر بودجه پاشنه آشیل سقوط رژیم صهیونیستی

بحران بیکاری و بی تفاوتی عمدی رژیم صهیونیستی به سرنوشت مهاجران صهیونیست در مناطق اشغالی احتمالا تبعات اجتماعی و سیاسی شدیدی را برای این رژیم در دوره پسا کرونا به همراه خود آورده و باید منتظر موج جدیدی از اعتراضات گسترده باشیم.

بیکاری و کسر بودجه پاشنه آشیل سقوط رژیم صهیونیستی – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،همزمان با سالگرد تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم از به آتش کشیده شدن چند مرکز از جمله یکی از ساختمان‌های تامین اجتماعی به دست صهیونیست‌های معترض سخن گفتند.

گرچه رسانه های رژیم صهیونیستی ادعا کردند افراد ناشناس دست به این کار زده و تحقیقات پلیس برای دستگیری عاملان ادامه دارد، اما کمتر کسی به وجود ارتباط بین این اعتراضات و بن بست اقتصادی حاکم بر رژیم صهیونیستی که با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز اقتصادی به شکل فزاینده ای تشدید شده شک کند.

نشریه اقتصادی د مارکر در گزارشی در رابطه وضعیت بد اقتصادی در رژیم صهیونیستی در تیتر خود نوشت : جهان احمق نیست .. همه، سیاست های شکست خورده اقتصادی "اسرائیل" را ملاحظه می کنند.

نویسنده این مقاله که رژیم صهیونیستی را در جرگه کشورهای پیشرفته جهان قرار داده تاکید دارد تل آویو از لحاظ بالاترین کسر بودجه رده سوم را به خود اختصاص داده است.

در بخش دیگری از مقاله آمده است روش های شکست مدیریتی نتانیاهو باعث شد تا رفتار شکست خورده ای با بحران کرونا داشته باشیم ، ارزیابی کارشناسان اقتصادی بسیار نا امید کننده است، به نحوی که تولد ناخالص ما تا 6.5 درصد کاهش یافته تا شاهد بزرگترین انقباض تاریخ باشیم.

میانگین بیکاری از مرز 9 درصد بیشتر خواهد شد و کسر بودجه نیز به طور اجمالی به مرز 12 درصد می رسد.میزان بدهی های داخلی نیز با 76 درصد شاهد افزایش 15 درصدی در مقایسه با سال 2019 خواهد شد.

نویسنده در رابطه با دلایل به وجود آمدن این مشکل هم آن را به گرفتار شدن سیاستمداران رژیم صهیونیستی با توهماتی همچون هواپیماهای بدون سرنشین و… مرتبط دانسته و نوشت : در حالی که ما منابع اقتصادی را در بحران های توهم آمیز هدر دادیم از ذخیره کردن این مبالغ برای تعامل با مشکلات غیر مترقبه اقتصادی غافل ماندیم.

امروز ما دامنه مانور چندانی نداریم ، حتی اگر بخواهیم هم دیگر قادر به افزایش قابل توجه میزان کسری خود نیستیم .

در بعد عملی ما دقیقا آستانه واکنشی خویش به بحران و توانمندی ساختار حاکم برای کمک به صاحبان مشاغل آزاد و شرکت های کوچک را محدود کردیم ، علت اصلی هم سوء مدیریت است ، سوء مدیریت نتانیاهو.

باید گفت جهانیان احمق نیستند و این مسئله را می بینند ، ارزیابی و درجه بندی دو شرکت بزرگ اعتبار سنجی در جهان مودیز و فیچ می تواند شاهدی بر این مدعی باشد.

تحلیلگران شرکت مودیز از سقوط شدید در ثبات بودجه و مالی طی دو سال گذشته سخن می گویند در حالی که با شکل گیری بحران کرونا مشکلات مالی و بودجه ای نیز بدتر هم می شود.

به بیانی واضح تر شرکت اعتبار سنجی مودیز بی اعتمادی خود را نسبت به عملکرد و توانمندی کابینه در بهبود شرایط اعلام می دارد.

این شرکت صراحتا اعلام می کند سقوط و افول عملکرد و راندمان اقتصادی کابینه و فعل و انفعالات سیاسی در آن عامل اصلی این کاهش رتبه بوده است.

د مارکر در نتیجه گیری خود هم تاکید می کند : دیگر بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از سیاستمداران و رهبران سیاسی ما در مرکز و کانون بسیاری از رسوایی هایی بودند که رشوه و سوء استفاده از قدرت بخش هایی از آن محسوب می شود ، این امر باعث از بین رفتن اعتماد به سیاستمداران اسرائیل شده است.

علاوه بر آن تمایل سیاستمداران اسرائیل به دور زدن قانون نیز به امری عادی تبدیل شده است امری که به مروز زمان سلطه قانون و دادگاه را هم دچار فرسودگی و کاهش کرده است.

کرونا|رسوایی بزرگ تبعیض در رژیم صهیونیستی؛ شکاف‌ طبقاتی عمیق‌تر می‌شود

در مقابل نشریه کالکاسیت نیز در گزارشی خبر از یک میلیون بیکار سرگردان در رژیم صهیونیستی داده و تاکید می کند این قربانیان قرنطینه و کرونا از سوی وزارت کار و ساختار تامین اجتماعی به رسمیت شناخته نمی شوند.

در بخشی از این گزارش آمده است مسئولین رژیم صهیونیستی بیش از 40 روز است که بسیاری از افراد بیکار شده به دلیل تبعات شیوع کرونا را به حال خود رها کرده اند و تنها 10 درصد از درخواست بیمه بیکاری مورد پذیرش قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است ، از میان 954 هزار نفری که درخواست بیمه بیکاری به دلیل تبعات شیوع کرونا کرده اند ، فقط 10.5 درصد از آنها موفق به دریافت مستمری بیکاری شده و بقیه هم اکنون سرگردان هستند.

به اعتقاد کارشناسان، بحران بیکاری و بی تفاوتی عمدی رژیم صهیونیستی به سرنوشت این مهاجران صهیونیست در سرزمین های اشغالی احتمالا تبعات اجتماعی و سیاسی شدیدی را برای این رژیم در دوره پسا کرونا به همراه خود آورده و باید منتظر موج جدیدی از اعتراضات گسترده به حاکمان این رژیم باشیم ، اعتراضاتی که به آتش کشیدن ساختمان تامین اجتماعی اولین نشانه های آن محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.