تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر : 134300

تامین امنیت پایدار نیازمند مشارکت مردم و همکاری با نهادهای امنیتی و انتظامی است

تامین امنیت پایدار نیازمند مشارکت مردم و همکاری با نهادهای امنیتی و انتظامی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز یکی از مؤلفه های مهم تامین امنیت پایدار در استان را مشارکت مردم و شهروندان و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و انتظامی عنوان کرد و بر فعال تر شدن گشت‌های محله محور(رضویون) توسط بسیج و سپاه در برخی از مناطق مستعد جرایم در استان، تأکید کرد.

به گزارش آواالبرز به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مرتضی ولی پوری با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شورای تامین استان که با حضور اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: سرقت یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در جوامع انسانی بوده و دو عامل مهم بیکاری و اعتیاد در وقوع سرقت ها بیشترین نقش و تاثیرگذاری را دارد.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تعامل مناسب میان اعضای این کمیسیون خاطر نشان کرد: با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت اقدامات بسیار خوبی در سطح استان صورت گرفتکه جای تقدیر و تشکر دارد .
مرتضی ولی پوری افزود: در این زمینه نیاز به اتخاذ اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه بویژه دانش آموزان، دانشجویان، اصناف و بازاریان داریم که با ارسال پیامک های هشدارآمیز، تبلیغ در فضای مجازی و کانال‌های استانی و… جهت پیشگیری و مقابله با سرقت می‌تواند تا حد زیادی از این معضل اجتماعی کم کرده و در این بین آگاه سازی و فرهنگ سازی مخاطبین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر کاهش سرقت و راه های مقابله با آن پرداخته و توجه به عواملی همچون؛ روشنایی معابر، ادامه نصب دوربین های نظارتی هوشیاری دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و … در زمینه حفاظت از تاسیسات و املاکن و.. را مورد تاکید قرار دادند.

بخوانید….
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.