تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 22939

تدابیر ارتش سوریه برای خروج غیرنظامیان از ادلب/ بازگشایی ۳ گذرگاه در شرق و جنوب

تدابیر ارتش سوریه برای خروج غیرنظامیان از ادلب/ بازگشایی ۳ گذرگاه در شرق و جنوب
ادلب

منابع آگاه امروز (دوشنبه) از بازگشایی سه گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و تدابیر ارتش سوریه در زمینه برقراری آتش‌بس در ادلب خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت عربی ۲۱ اعلام کرد که نظام سوریه به دنبال خارج کردن غیرنظامیان از مناطق مختلف استان ادلب همزمان با آغاز آتش‌بس در این استان است.

طبق این گزارش، هواپیماهای نظام سوریه اطلاعیه‌هایی را در شهرک‌ها و شهرهای ادلب و حومه حلب تحت کنترل گروه‌های تروریستی و مخالف منتشر کرده و از اهالی خواستند که از این مناطق خارج شوند.

در این اطلاعیه‌ها، ارتش سوریه از غیرنظامیان در ادلب خواسته تا از طریق گذرگاه‌های انسانی که یکشنبه تعیین کرده است از این استان خارج شوند.

ارتش سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که سه گذرگاه انسانی را در مناطق "الهبیط"، "ابوالظهور" و "الحاضر" در حومه شرقی و جنوبی ادلب برای خروج غیرنظامیان تجهیز کرده است.

در همین راستا، مرکز آشتی روسیه در پایگاه "حمیمیم" سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سه گذرگاه مذکور از ساعت ۱۳ امروز دوشنبه به وقت مسکو) برای خروج امن غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح و تروریستی و انتقال به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه بازگشایی شد.

در این بیانیه آمده است: گذرگاه‌های الهبیط، ابوالظهور و الحاضر شامل برخی مراکز برای ارائه کمک‌های درمانی و نیازهای اساسی است. همچنین برخی وسایل نقلیه به انتقال غیر نظامیانی که تمایل به خروج دارند، اختصاص داده شده است.

در همین حال، شبکه خبری المیادین از خروج ۷۳ تن از اهالی ادلب از طریق گذرگاه الحاضر در لحظات اولیه بازگشایی این گذرگاه خبر داد.

طبق گزارش المیادین، این شهروندان پس از خروج از ادلب به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه منتقل شدند.

وزارت دفاع ترکیه جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد که آنکارا و مسکو در زمینه اجرای آتش بس در منطقه کاهش تنش در ادلب از نیمه شب یکشنبه به وقت محلی توافق کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، توافق میان آنکارا و مسکو برای اجرای آتش بس در ادلب توقف حملات هوایی و زمینی در این منطقه را شامل می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.