تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
کد خبر : 38354

تمهیدات آستان قدس رضوی برای سلامت زائران و مقابله با کرونا + فیلم

تمهیدات آستان قدس رضوی برای سلامت زائران و مقابله با کرونا + فیلم

تمهیدات آستان قدس رضوی برای سلامت زائران و مقابله با کرونا + فیلم

این روزها اقدامات نظارتی و بهداشتی در حریم منور آستان قدس رضوی با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا افزایش پیدا کرده و آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران بارگاه امام هشتم شیعیان با رعایت بالاترین سطوح بهداشتی وجود دارد.

تمهیدات آستان قدس رضوی برای سلامت زائران و مقابله با کرونا + فیلم – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌دنبال گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور بلافاصله اقدامات پیشگیرانه از سوی نهادهای مختلف در دستور کار قرار گرفت.

در این میان حرم منور آستان قدس رضوی به عنوان یکی از مهمترین اماکن مذهبی تشیع در جهان اسلام از حیث اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی دارای اهمیت مضاعفی بوده است؛ اقدامی که بلافاصله در دستور کار قرار گرفته و اینک شاهد هستیم که زیارت عاشقان اهل بیت در حرم رضوی جریان دارد.

اقدامات پیشگیرانه آستان قدس رضوی نیز در زمینه بهداشت حرم منور رضوی در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و اگرچه بسیاری از علما دینی توصیه کرده‌اند در این شرایط و تا بهبود اوضاع زیارت از راه دور نیز مقبول خداوند خواهد بود، اما زائرانی که علاقمند به زیارت در کنار بارگاه امام هشتم شیعیان هستند با درنظر گرفتن اصول بهداشتی می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

اماکن متبرکه حرم رضوی به صورت دائم ضدعفونی می‌شودآتش‌سوزی هتل اطراف حرم رضوی اطفاء شدبازدید تولیت آستان قدس از پروژه‌های عمرانی حرم رضوی

مصطفی فیضی، سرپرست معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در این زمینه با بیان اینکه آستان قدس رضوی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی اقدامات گسترده‌ای را براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده است اظهارداشت: پیش از ورود ویروس کرونا به کشورمان، جلسات مدیریت بحران و نشست‌های آموزشی و کنترلی از جمله آموزش کارکنان، خدمه و میزبانان برای پیشگیری و رعایت بیشتر بهداشت در سطح اماکن متبرکه رضوی برگزار شده است.

سرپرست ‎معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تأکید کرد: در این جلسات در سه بخش خدمه و خادمیاران، اماکن متبرکه و زائران اقدامات گسترده‌ای را طراحی کرده‌ایم و مشغول پیگیری آن‎ها در سطح اماکن متبرکه رضوی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و آموزش نحوه استفاده از آن در همه آسایشگاه‌های حرم مطهر و دفاتر خدمت‌رسان از دیگر اقداماتی است که برای پیشگیری از ویروس کرونا آغاز شده است. همچنین برای جلوگیری از شیوع این ویروس محلول‌های ضدعفونی دست در سالن‌های مهمانسرای حرم مطهر رضوی نصب شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

در فیلم زیر شاهد بخشی از اقدامات صورت گرفته در بارگاه رضوی در حوزه پیشگیری از این ویروس هستید:

انتهای پیام/282/ی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.