تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر : 60140

توصیه به تازه واردهای بازار سرمایه/ چه سهامی را نخرید؟

توصیه به تازه واردهای بازار سرمایه/ چه سهامی را نخرید؟

توصیه به تازه واردهای بازار سرمایه/ چه سهامی را نخرید؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: علاقه‌مندان ورود به بازار سرمایه باید آگاهی خود نسبت به روند معاملات را افزایش دهند و سهامی را برای خرید انتخاب کنند تا در آینده سودده باشد و منجر به اتلاف سرمایه‌های آنان نشود.

توصیه به تازه واردهای بازار سرمایه/ چه سهامی را نخرید؟ – اخبار اقتصادی –

فرشاد به آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: توجه به حوزه کسب و کار شرکت‌های بورسی یکی از مهمترین موضوعات بازار سرمایه به شمار می رود و این در حالی است که طی هفته های اخیر شاهد رشد غیرواقعی ارزش سهام برخی از شرکت‌ها هستیم که فقط به صورت اسمی در حوزه کسب و کار حضور دارند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این اتفاق یک آفت خطرناک برای بازار سرمایه به شمار می رود، افزود: برخی از این شرکت‌ها عملا فعالیت محسوس و اثرگذاری در حوزه تولید ندارند و حتی برنامه های تولیدی و بازرگانی مشخصی را دنبال نمی کنند، ولی به طرز عجیبی ارزش سهام آنها در بازار سرمایه رو به افزایش است.

وی گفت: به عبارتی بالا رفتن ارزش سهام این شرکت‌ها متاثر از اقدامات تولیدی، بازرگانی و یا نگاهی که به مهارت های آن کسب و کار مربوط مربوط می شود، نیست و فقط در پی برخی از فضاسازی‌ها در حاشیه بورس رشد کاذب دارند و روند واقعی را دنبال نمی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می رسد سازمان بورس و اوراق بهادار باید به این شرکت ها توجه بیشتری داشته باشند و نباید اجازه دهند شرکت هایی که هیچگونه فعالیت تولیدی ندارند و نقشی در بهبود فعالیت‌های اقتصادی ایفا نمی کنند، اغلب تا 100 درصد در برخی دوره های زمانی رشد کنند.

به‌آبادی افزود: روزانه شاهد حضور بازیگران جدیدی در بازار سرمایه هستم که اطلاعات کافی از روند نوسان های ارزش سهام ندارند و اقدام به خرید سهام این شرکت ها می کنند، این در حالی است که این شرکت ها هیچ برنامه ای برای آینده ندارند و با این ترفندها سعی در افزایش سرمایه دارند و مشخص نیست در آینده این سرمایه را به چه سمت و سویی هدایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بنابراین باید حوزه فعالیت شرکت های بورسی به شدت مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد و شفاف‌سازی لازم در این زمینه ارائه شود، به گونه‌ای که روند فعلی، برنامه‌های آینده و دیگر فعالیت های این شرکت ها زیر ذره‌بین دستگاههای نظارتی قرار گیرد، تا بر اساس آن خرید و فروش سهام این شرکت ها در یک فرآیند شفاف و منطقی دنبال شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، به نظر می رسد در گام نخست سازمان بورس و در ادامه رسانه‌ها باید این ماموریت مهم شفاف‌سازی را دنبال کنند و فعالان و علاقه‌مندان ورود به بازار سرمایه نیز آگاهی خود نسبت به این روندها را افزایش دهند و سهامی را برای خرید انتخاب کنند تا در آینده سودده باشد و منجر به اتلاف سرمایه های آنان نشود.

به آبادی با بیان اینکه بازار سرمایه به طور مداوم در حال تغییر است و شرکت‌ها مدام در حال طی کردن روندهای نزولی و صعودی هستند، اظهار داشت: به طور طبیعی روند نزولی برای شرکت هایی که برنامه مشخصی را در زمینه افزایش تولید و سرمایه گذاری برای آینده را دنبال می کنند به مراتب کمتر است و در چنین شرایطی فعالان بازار سرمایه باید تا حد ممکن اطلاعات دقیقی در باره تاریخچه، برنامه و صورت‌های مالی شرکت ها کسب کنند و در مورد برنامه دقیق این شرکت ها برای تولید، افزایش سهم بازار، صادرات و تنوع محصول برای آینده نیز تحقیق کنند.

معامله 76 هزار میلیارد ریالی بورس کالا در نخستین ماه سال

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.