تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر : 57160

جانشین ‌نیروی زمینی ارتش: ‌14 بیمارستان صحرایی ‌راه‌اندازی کردیم / ضدعفونی حرم‌های مطهر به ارتش واگذار شد

جانشین ‌نیروی زمینی ارتش: ‌14 بیمارستان صحرایی ‌راه‌اندازی کردیم / ضدعفونی حرم‌های مطهر به ارتش واگذار شد

جانشین ‌نیروی زمینی ارتش: ‌۱۴ بیمارستان صحرایی ‌راه‌اندازی کردیم / ضدعفونی حرم‌های مطهر به ارتش واگذار شد

گروه استان‌ها ـ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ‌با بیان اینکه تاکنون ۱۴ بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل در کل کشور راه‌اندازی شده است، گفت: در دیگر استان‌ها و نقاط کشور نیز این آمادگی برای ارتش وجود دارد که بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

جانشین ‌نیروی زمینی ارتش: ‌14 بیمارستان صحرایی ‌راه‌اندازی کردیم / ضدعفونی حرم‌های مطهر به ارتش واگذار شد – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر نوذر نعمتی صبح امروز در دیدار با امام جمعه شیراز با اشاره به اقدامات ارتش در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: ارتش از همان روزهای نخست آمادگی خود را اعلام کرده و تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارتش تاکنون همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشته است، گفت: با تشکیل قرارگاه زیستی به فرمان فرمانده کل قوا، نیروی زمینی ارتش، هوایی و پدافند کلیه امکانات خود را در راستای مبارزه با بیماری کووید 19 به صحنه آوردند و در استان‌های قم و گیلان به عنوان استان‌های با تعداد بالای مبتلایان اقداماتی را انجام دادند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده در 2 استان مذکور بیان کرد: دو لشکر برای این دو استان تعیین و فرماندهی میدانی را نیروی زمینی ارتش به عهده گرفت علاوه بر این، در ورودی و خروجی استان‌ها ایستگاه کنترل و مراقبت‌های اولیه در8 استان کشور و 1600 نقطه راه‌اندازی شد.
امیر نعمتی با بیان اینکه تاکنون 14 بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل در کل کشور راه‌اندازی شده است، افزود: در دیگر استان‌ها و نقاط کشور نیز این آمادگی برای ارتش وجود دارد که بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

هفتمین مرحله رزمایش شبانه پیشگیری و پایش شیوع کرونا ارتش در کنارک برگزار شد200 برنامه با مشارکت ارتش و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا در قم برگزار می‌شودبیانیه ستادکل نیروهای مسلح: قدرت منطقه‌ای ایران مرهون فداکاری نیروهای مسلح و ارتشیان غیور است

وی با اشاره به اقدامات ضدعفونی و گندزدایی که توسط نیروهای ارتش انجام شده است، عنوان کرد: تا کنون 256 شهر روزانه توسط ارتش گندزدایی شدند و حرم‌های مطهر حضرت رضا (ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (ع) و دیگر بقاع در تمامی مناطق مختلف کشور، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، معابر شهری و … در راستای برنامه‌های بهداشتی ارتش ضد عفونی و گندزدایی شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به امکانات ارتش تصریح کرد: 34 بیمارستان ارتش و 12 هزار نیروی درمانی (اعم از پزشک، پرستار و …) در اختیار وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته است علاوه بر آن تمامی کارگاه‌های خیاطی ارتش تبدیل به کارگاه تولید ماسک و موادضدعفونی‌کننده شده است.

امیر نعمتی با اشاره به اینکه تاکنون مورد فوتی در بحث ابتلا به بیماری کرونا در ارتش نداشته‌ایم، گفت: تنها دو مورد مثبت در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در استان فارس افزود: از 990 تخت ایستگاه قرنطینه ارتش 200 تخت در ورزشگاه شهید دستغیب قرار گرفته و تاکنون 76 نفر پذیرش شدند که هم اکنون 63 نفر ترخیص و 13 نفر همچنان بستری و دوران درمان را سپری می‌کنند.

انتهای پیام/424/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.