تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۵۷
کد خبر : 42897

جدیدترین اخبار کرونا| تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان‌ها / تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا / قرنطینه خانگی باید ادامه یابد

جدیدترین اخبار کرونا| تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان‌ها / تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا / قرنطینه خانگی باید ادامه یابد

جدیدترین اخبار کرونا| تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان‌ها / تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا / قرنطینه خانگی باید ادامه یابد

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.

جدیدترین اخبار کرونا| تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان‌ها / تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا / قرنطینه خانگی باید ادامه یابد – اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

8:48|کرونا در اردبیل روی نمودار صعودی رفت

هشدارهای دیرهنگام در خصوص شیوع بیماری کرونا موجب شده تا آمار ابتلا و فوتی این ویروس در اردبیل با ارقام قابل توجهی افزایش یابد.درست از سوم اسفند ماه سال جاری بود که شیوع ویروس کرونا روی تیتر اخبار اردبیل رفت. این استان همیشه محروم از اطلاع رسانی به موقع، باردیگر بسیار دیرتر از سایر استان‌ها در جریان اخبار قرار گرفت و خبرنگاران که از التهابات برگزاری انتخابات خلاصی یافته بودند در روزهای نخست به اخبار درستی دست نیافتند و تکلیف اردبیل با کرونا نامشخص بود. تا جایی که یک هفته طول کشید تا متولیان بهداشت و درمان به این باور برسند که نباید بیماری را شوخی گرفت.

8:38| تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا چیست؟

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کرونا کمک می‌کند. دکتر محمد کاظم‌زاده در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: وزارت بهداشت برای تغذیه سالم در شرایط کنونی پروتکل تعریف کرده است بنابراین مردم نباید به فضای مجازی و مطالبی که در آن منتشر می‌شود اعتماد کنند.

8:37| واحدهای بوم‌گردی گیلان تعطیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: در راستای کاهش مراجعات حضوری مردم جهت جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، اعتبار پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری گیلان تمدید شد.شهرود امیرانتخابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه اعتبارپروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری گیلان به‌ مدت 3 ماه تمدید شده و تا 18 خردادماه سال آینده معتبر است اظهار داشت: انجام خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات مردم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا از قداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

8:33| قرنطینه خانگی باید ادامه یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی را 374 مبتلا، 104 بهبود یافته و 29 فوتی کرونایی اعلام کرد.محمدحسین صومی در گفت‌وگو با خبر شبانگاهی شبکه سهند از افزایش 36 نفری مبتلایان به ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: تعداد بیمارن مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی به 374 نفر افزایش یافت.

8:20| قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

فرمانده سپاه عاشورا از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد.سردار عابدین خرم با اشاره به تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان اظهار داشت: هدف از تشکیل این قرارگاه قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم بوده و در این طرح مهم افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری خواهند شد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.