تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 48587

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|اعمال محدودیت های سختگیرانه / اجرای سراسری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ تقدیر معاون وزیر بهداشت از همراهی سپاه / تاکید رئیس قوه قضائیه بر اعمال محدودیت‌ برای جلوگیری از شیوع بیماری+ فیلم

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|اعمال محدودیت های سختگیرانه / اجرای سراسری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ تقدیر معاون وزیر بهداشت از همراهی سپاه / تاکید رئیس قوه قضائیه بر اعمال محدودیت‌ برای جلوگیری از شیوع بیماری+ فیلم

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|اعمال محدودیت های سختگیرانه / اجرای سراسری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ تقدیر معاون وزیر بهداشت از همراهی سپاه / تاکید رئیس قوه قضائیه بر اعمال محدودیت‌ برای جلوگیری از شیوع بیماری+ فیلم

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|اعمال محدودیت های سختگیرانه / اجرای سراسری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ تقدیر معاون وزیر بهداشت از همراهی سپاه / تاکید رئیس قوه قضائیه بر اعمال محدودیت‌ برای جلوگیری از شیوع بیماری+ فیلم – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم گروه استان‌ها، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌‌‌‌

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|شرایط قم بحرانی‌تر می‌شود/ غربالگری اتباع ‌پاکستان و افغانستان/ گلایه مشهدی‌ها از مسافران/ مردم سفر نکنند+ فیلمجدیدترین اخبار کرونا در ایران|تداوم وضعیت "قرمز" در برخی استان‌ها/ تامین کیت تشخیص و ماسک N95 توسط آستان قدس/ نگرانی از موج دوم کرونا/ مردم در خانه بمانند+ فیلم‌‌جدیدترین اخبار کرونا در ایران|رشد نگران‌کننده کرونا در برخی استان‌ها/ انتقاد گسترده از سفرهای نوروزی/ نگرانی از شیوع موج دوم بیماری/ مردم در خانه بمانند+ فیلم‌

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 2389 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 29 هزار و 406 نفر رسید.

‌متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 157 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 2234 مورد رسید. همچنین تاکنون 10 هزار و 457 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. 2746 نفر از بیماران دارای شرایط حاد هستند. ‌

جدیدترین اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

09:40|جهادگران بسیجی همگام با مدافعان سلامت / ضدعفونی معابر‌ از سوی جوانان بسیجی

مسئول گروه جهادی مسجد حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان از ضدعفونی کردن معابر شهر توسط اعضای این گروه خبر داد.محسن تازه‌روز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در زاهدان اظهار داشت: گروه جهادی مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان جهت کمک به افزایش ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه نسبت به ضدعفونی کردن معابر شهرستان اقدام می‌کند.

09:35|درخواست انتقال خون چابهار از مردم برای اهدای خون / شیوع کرونا نیاز بانک خون را جدی کرد

مدیر انتقال خون چابهار با درخواست از مردم برای اهدای خون، گفت: احتمال می‌رود به دلیل شیوع کرونا ویروس در تامین خون برای بیماران شهرستان دچار مشکل شویم.

09:34| اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در کرمان / خروجی تمام شهرها به سمت مراکز گردشگری مسدود شد

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای کرمان گفت: در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس در کرمان خروجی تمام شهرها به سمت مراکز گردشگری مسدود شد.

09:32|ورود به مناطق تحت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ممنوع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران به تمام مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

09:31|مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز و غرب استان سمنان به 408 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز و غرب استان سمنان به 408 نفر رسید گفت: 90 درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند.

09:28|درخواست نظام مهندسی قم برای تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی

معاون استاندار قم گفت: برای حفظ سلامتی مهندسان و کارگران شاغل در پروژه های ساختماعی اعم از خصوصی و دولتی و شهری موضوع تعطیلی کارگاه های ساختمانی تا اطلاع ثانوی در دستور کار ستاد پیشگیری قرار بگیرد.

09:26|ورود مسافران مشکوک به کرونا به کوهدشت / تردد خودروهای غیربومی ممنوع شد

پس‌از ورود مسافران مشکوک به کرونا به کوهدشت و اتراق گردشگران در برخی از مناطق گردشگری تردد خودروهای با پلاک غیربومی در این شهرستان ممنوع شد.

09:26|هشدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به واحدهای تجاری؛ در صورت فعالیت پلمب می‌شوید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با توجه به اهمیت مقابله با کروناویروس، واحدهای تجاری قم که فعالیت خود را تا 15 فروردین تعطیل نکنند، پلمب خواهند شد.

09:25|تاکید رئیس قوه قضائیه بر اعمال محدودیت‌ها‌ی شدید برای جلوگیری از شیوع کرونا

رئیس قوه قضائیه در تماس‌ تلفنی با محمد صادق استاندار خراسان جنوبی ، در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا قرار گرفت.آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر اعمال محدودیتها، افزایش مداخلات حداکثری مؤثر و محدودیت در تردد که از ابتدا مورد اجماع کارشناسان و متخصصان بوده اظهار داشت: باید محدودیت‌های مؤثر و مداخلات حداکثری مصوب، به نحو شایسته ای اجرایی و عملیاتی شود

09:22|تعداد مبتلایان کرونا در شرق استان سمنان به 334 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تعداد مبتلایان کرونا در شرق استان سمنان و در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به 334 نفر رسید.

09:21| تقدیر حریرچی از همراهی سپاه در پیشگیری از شیوع کرونا / تردد مردم و خودروها در داخل شهرها باید محدود شود

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: کادر درمان با تقدیم 43 شهید پزشک و پرستار، همچنان با قوت وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی در درمان نداریم. ایرج حریرچی شب گذشته در جلسه ستاد مدیریت مقابله با شیوع بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی زابل، اظهار داشت: معاون‌کل وزارت بهداشت اظهار داشت: تشکر می‌کنم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در کنار مجموعه بهداشت و درمان است.

09:18| افزایش نگران‌کننده مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی / ابتلای 96 نفر در یک روز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش نگران کننده مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تعداد روزانه مبتلایان در آستانه سه رقمی شدن است.روزبه رجایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، آخرین اخبار کرونا در آذربایجان شرقی را تشریح کرد و اظهار داشت: با مثبت شدن 96 مورد جدید تعداد افراد مبتلا به کرونا به 1090نفر رسید.

09:16|شمار مبتلایان کرونا در سیستان به 38 نفر رسید

هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تا ظهر روز گذشته موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان با دو مورد افزایش به 38 نفر رسید.

09:15| اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای کنترل اوضاع در گیلان / باید از قوه قهریه استفاده شود

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت و درمان در گیلان استفاده از قوه قهریه برای کنترل اوضاع استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: پیک دوم کرونا هنوز به استان نرسیده اما وقوع آن دور از انتظار نیست.

09:12| جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کرمان؛ تمهیدات پیشگیری از شیوع کرونا سختگیرانه‌تر می‌شود
معاون استاندار کرمان با اشاره به جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گفت: تمهیدات پیشگیری از شیوع کرونا سختگیرانه‌تر و برخورد با متخلفان قاطع‌ترمی‌شود.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.