تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر : 56728

جزئیات برگزاری همایش «هنر/ کرونا» اعلام شد

جزئیات برگزاری همایش «هنر/ کرونا» اعلام شد

جزئیات برگزاری همایش «هنر/ کرونا» اعلام شد

رئیس پژوهشکده هنرِ فرهنگستان هنر، جزئیات برگزاری همایش «هنر/ کرونا» را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری همایش «هنر/ کرونا» اعلام شد – اخبار فرهنگی –

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، پژوهشکد هنر (وابسته فرهنگستان هنر)، همایش «هنر / کرونا» را با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌کند.

این پژوهشکده در نظر دارد به‌ منظور تحلیل و بررسی تأثیر کرونا بر هنر، همایش «هنر / کرونا» را با مشارکت و همراهی معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دانشگاه هنرهای اسلامی‌ـ‌ایرانی استاد فرشچیان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار کند.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این همایش با حضور سرپرست و معاونان فرهنگستان هنر و رؤسا و معاونان نهادها و سازمان‌های مذکور، روز دوشنبه مورخ 25 فروردین 1399 برگزار شد.

در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر درباره ضرورت و اهمیت موضوع و جوانب گوناگون آن، عبدالحسین لاله؛ رئیس پژوهشکده هنر به‌ عنوان دبیر علمی این همایش انتخاب شد.

لاله با اعلام اینکه محورهای مطالعاتی و پژوهشی این همایش، با حضور و عضویت استادان و صاحب‌نظران مطرح فرهنگی و هنری کشور در شورای علمی این همایش طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد، گفت: از جمله اهداف عمده این همایش این است که هنر را در مختصات فعلی جهانِ درگیر کرونا بکاود و تأثیرات این فراگیری وسیع را بر زیبایی‌شناسی و جریان‌های هنری در رویکردی آینده‌نگرانه بررسی کند و نقش و جایگاه هنر را در این برهه حساس آشکار سازد.

وی ادامه داد: فراخوان این همایش در هفته اول اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد و پس از آن، پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند یافته‌ها و ایده‌های پژوهشی خود را در چارچوب محورهای مطالعاتی تعیین‌ شده، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

رئیس پژوهشکده هنر درباره زمان برگزاری همایش بیان کرد: با فروکش‌کردن موج شیوع ویروس کرونا و در صورت کسب مجوزِ برگزاری گردهمایی‌ها از مراجع ذی‌ربط، این همایش با حضور پژوهشگران و علاقه‌مندان در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد و در صورت استمرار وضعیت جاری، برگزاری مجازی همایش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از محورهای مطالعاتی و همچنین گاه‌شمار این همایش می‌توانند از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری به نشانی‌های اینترنتی www.honar.ac.ir و www.aria.honar.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های 2ـ66956190 تماس حاصل کنند.

اطلاعیه صندوق اعتباری هنر درباره بیمه هنرمندان و اهالی رسانهفراخوان طراحی پوستر «شهدای سلامت» منتشر شد«شاد زی» پوستر جدید پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب+عکس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.