تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر : 24721

حمایت بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی از کارگاه‌های اشتغال روستایی و بازاریابی تضمینی تولیدات

حمایت بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی از کارگاه‌های اشتغال روستایی و بازاریابی تضمینی تولیدات

حمایت بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی از کارگاه‌های اشتغال روستایی و بازاریابی تضمینی تولیدات

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه استغال کمک به ایجاد کارگاه‌های کمک اشتغال روستایی است گفت: از کارگاه‌های اشتغال روستایی و بازاریابی تضمینی تولیدات حمایت می‌شود.

حمایت بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی از کارگاه‌های اشتغال روستایی و بازاریابی تضمینی تولیدات – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در شرایط کنونی موضوع اشتغال یکی از مهمترین چالش‌های اجتماعی در کشور است در این راستا یکی از نهادهایی که با اجرای برنامه‌ها و ایجاد اشتغال سعی در رفع مشکل داشته سازمان بسیج سازندگی است.

سازمان بسیج سازندگی استان در حوزه اشتغال در دو بخش اشتغال مزیتی و اشتغال معیشتی با هدف خودکفا کردن خانوارها فعالیت می‌کند. توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در روستاها، جذب منابع خیرین در حوزه اشتغال و کمک به برند سازی و توسعه بازار از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه اشتغال کمک به ایجاد کارگاه­‌های کمک اشتغال روستایی است.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی کارگاه­‌های خرد خانگی فقدان بازار مناسب است. سازمان بسیج سازندگی در راستای تفاهم نامه کشوری منعقد شده با آماد کل سپاه به‌منظور حمایت از کارگاه‌­های اشتغال روستایی و بازاریابی تضمینی تولیدات، در گام اول اقدام به اخذ سفارش دوخت البسه رزم گردان‌­های بیت‌المقدس استان و اجرای کار توسط کارگاه‌­های روستایی تحت پوشش کرده است.

اشتغال غیر رسمی روستایی تا پایان سال رسمی می شود/ الزام بیمه در اشتغال روستاییاستفاده از بازپرداخت وام های اشتغال روستایی برای تسهیلات جدیدتعهد ایجاد 250 هزار شغل جدید توسط گیرندگان تسهیلات اشتغال روستایی

مهدی هنری افزود: این طرح در گذشته به صورت متمرکز کشوری اجرا می­‌شد که با رایزنی به عمل آمده، اعتبار دوخت البسه به کارگاه­‌های استانی اختصاص یافته و به امید خدا با فراگیر شدن طرح، زمینه اشتغال افراد بیشتری فراهم می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح به مناسبت هفته بسیج با شناسایی یک کارگاه خیاطی در هر شهرستان، عقد قرارداد با آن و تحویل پارچه مورد نیاز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال نیز برنامه دوخت 6 هزار دست لباس در استان با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 700 میلیون ریال اجرا خواهد شد.

هنری گفت: در فاز اول طرح دوخت یک هزار و 330 دست لباس به کارگاه‌های شهرستانی واگذار شده که تاکنون یک هزار و 200 دست لباس آماده تحویل است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی تامین نیازمندی‌های آماد کل به ­وسیله کارگاه‌­های اشتغال خرد روستایی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان است که در همین راستا، گام دوم طرح فوق نیز با دوخت ‌چادر گردان‌های کوثر ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در سال آینده نیز برنامه‌ها­ی دوخت کاور گروه‌های جهادی و سایر موضوعاتی که در استان ظرفیت اجرا داشته باشد پیگیری خواهد شد و با عنایت به برنامه‌ه­ای سازمان بسیج سازندگی در زمینه شناسایی شبکه تولیدات روستایی، ظرفیت سنجی و رفع مشکلات آن امید است اجرای طرح‌های این چنین برکات خوبی در حوزه اشتغال روستایی استان داشته باشد.

انتهای پیام/254/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.