تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 27360

خبر خوش معاون وزیر نیرو در شهرری: امروز در احداث نیروگاه در کشور خودکفا شدیم

خبر خوش معاون وزیر نیرو در شهرری: امروز در احداث نیروگاه در کشور خودکفا شدیم

خبر خوش معاون وزیر نیرو در شهرری: امروز در احداث نیروگاه در کشور خودکفا شدیم

گروه استان‌ها ـ معاون وزیر نیرو با اشاره به خودکفایی کشور در احداث نیروگاه گفت: تا سال‌های آینده ۱۰۰ هزار نیروگاه در مقیاس کیلو وات در کشور احداث می‌شود.

خبر خوش معاون وزیر نیرو در شهرری: امروز در احداث نیروگاه در کشور خودکفا شدیم – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمد صادق‌زاده امروز در آیین افتتاح نیروگاه حسن‌آباد فشافویه با اشاره به ظرفیت نیروگاه حسن‌آباد اظهار داشت: این نیروگاه با مجموع ظرفیت 12.7 مگاوات و نیروگاه دماوند با ظرفیت 10 مگاوات بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی استان تهران و پنجاه و پنجمین نیروگاه تجدیدپذیر و پاکی است که در این دولت افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: احداث این نیروگاه 13 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز و 9 هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب در سال را به‌دنبال دارد.

معاون وزیر نیرو همچنین افزود: با افتتاح این نیروگاه 29 هزار تن از آلاینده‌های زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود که در مجموع 127 میلیارد تومان برای آن ها سرمایه‌گذاری شده است.

نیروگاه‌ها در اولویت آخر گازرسانی/ وزیر نفت خواستار کاهش صادرات برق شد؟2 نیروگاه خورشیدی در سفر وزیر نیرو به همدان افتتاح شدبهره‌برداری از 300 کیلووات نیروگاه خورشیدی در تهران تا پایان سال

صادق‌زاده ادامه داد: نیروگاه حسن آباد شهرری نخستین نیروگاه خورشیدی بدون مصرف سوخت در این دولت است که در مقیاس مگاواتی افتتاح شد و سبب شد فناوری این نیروگاه‌ها به کشور منتقل شود و امروز در احداث این نیروگاه ها خودکفا شده‌ایم و کارخانه تولید صفحات و پنل‌های خورشیدی و سایر تجهیزات مربوطه نیز در کشور ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امید است در سال‌های آینده 100 هزار نیروگاه در مقیاس کیلو وات در کشور احداث می شود.

انتهای پیام/220/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.