تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 50043

خسارت سیلاب به برخی از خانه‌های روستایی خراسان رضوی/ آبگیری بی‌سابقه «سد کاخک» در 33 سال گذشته+فیلم

خسارت سیلاب به برخی از خانه‌های روستایی خراسان رضوی/ آبگیری بی‌سابقه «سد کاخک» در 33 سال گذشته+فیلم

خسارت سیلاب به برخی از خانه‌های روستایی خراسان رضوی/ آبگیری بی‌سابقه «سد کاخک» در ۳۳ سال گذشته+فیلم

در پی روان شدن سیلاب به سد «کاخک» احتمال لبریز شدن این سد تا ساعاتی دیگر وجود داشته و تدابیر لازم برای شرایط اضطراری اندیشیده شده و دریچه های احتیاط این سد باز شده است.

خسارت سیلاب به برخی از خانه‌های روستایی خراسان رضوی/ آبگیری بی‌سابقه «سد کاخک» در 33 سال گذشته+فیلم – اخبار استانها –

حامد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد ضمن اشاره به بارش حدود 70میلیمتری در حوزه سد شهید نوری کاخک گناباد اظهار داشت: به علت بارش سنگین در محور کوهستانی کاخک به «کریمو» و وقوع سیلاب در مسیل این محور، در چند نقطه ریزش کوه و انسداد جاده را داریم که در حال حاضر تردد در این محور امکان پذیر نیست.

وی افزود: در پی روان شدن سیلاب به سد «کاخک» احتمال لبریز شدن این سد تا ساعاتی دیگر وجود داشته و خوشبختانه تدابیر لازم برای شرایط اضطراری اندیشیده شده و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و دریچه های احتیاط این سد باز شده است.

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه این بارش‌ها در طول 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته خساراتی را به منازل برخی روستائیان و زمین‌های کشاورزی خواهیم داشت که پس از جمع‌بندی موضوع در جهت تامین اعتبار برای جبران خسارات از طریق ستاد بحران استان اقدام خواهیم نمود.

سیستان و بلوچستان| گلایه مردم روستاهای دشتیاری از مسدود شدن محورهای مواصلاتی در سیلابهواشناسی ایران 99/1/11|پیش بینی باران و برف 5 روزه در 21 استان/ هشدار سیلابی شدن رودخانه‌هاچهارمحال و بختیاری| خسارت سیلاب به جاده‌های روستایی شهرستان کوهرنگ؛ آب رودخانه فروکش‌ کرد

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های روستایی شهرستان باز است و تعداد 9 سد در روستاها در حال آبگیری هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گناباد با تاکید بر آمادگی لازم در برابر بحران ناشی از بارندگی افزود: در شهرستان گناباد نیز مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری آمادگی لازم در جهت وقوع خطرات ناشی از سیل را دارند.

وی افزود؛ میزان بارندگی در دهستان «پسکلوت» نسبت به بخش کاخک کمتر بوده و بجز چند مورد آبگرفتگی معابر مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.

فرماندار گناباد در زمینه بالا آمدن آب «کال شور» نیز اظهار داشت: با پیش بینی‌های صورت گرفته چهار روز قبل به پیمانکاری که در محل کار می‌کند اعلام کرده‌ایم تا مسیر را باز کند و در حال حاضر فقط آب بالا آمده ولی به سطح جاده نخواهد رسید.

در زیر شاهد گزارش ویدئویی تسنیم خراسان رضوی در این زمینه هستید:

انتهای پیام/281/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.