تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر : 134104

خوش‌قولی وزیر ارشاد برای حمایت از جشنواره تئاتر عروسکی

خوش‌قولی وزیر ارشاد برای حمایت از جشنواره تئاتر عروسکی

هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک، به سختی‌های برگزاری جشنواره به حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده است.

او در این مصاحبه با اشاره به تورم و بالارفتن هزینه‌ها می‌گوید که باید بودجه جشنواره نیز افزایش پیدا می‌کرد که این اتفاق به اندازه ممکن و قانونی محقق شد.

حجازی‌فر بیان کرد: در دوره کنونی هزینه ساخت و ساز عروسک بالا رفت و این در حالی است که بودجه جشنواره فقط می‌تواند 20 درصد ارتقاء پیدا کند اما به هر حال ما به رشدی 200 درصدی نیاز داشتیم و در گفت‌وگو با وزیر ارشاد قول گرفتیم بودجه جشنواره به 12 میلیارد تومان ارتقا پیدا کند که الان 10 میلیارد تومانِ آن محقق شد.

او همچنین از کمک‌های بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره گفت: البته تلاش می‌کنیم 80 درصد این مبلغ را با حمایت بخش خصوصی، به تئاتر برگردانیم و کم‌کم به سمت استقلال کامل برویم. الان با بانک‌ها، پلتفرم‌ها و بنگاه‌های خصوصی در حال رایزنی هستیم. خوشبختانه مشارکت بنگاه‌های خصوصی در این جشنواره بی‌سابقه است و توانستیم کمک‌هزینه‌ها را افزایش بدهیم و پیش از شروع جشنواره 75 درصد کمک‌هزینه‌ها را پرداخت کردیم.

وی از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن نمایش در مسیر برگزاری یاد کرد و افزود: مرکز هنرهای نمایشی و انجمن نمایش نیز با ما در موضوع زمان‌بندی جشنواره و مالی همکاری کردند چون تیم ما خواسته‌های خود را داشت و با ما کنار آمدند.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.