تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 41955

دستور ترخیص فوری اقلام بهداشتی به گمرکات ابلاغ شد

دستور ترخیص فوری اقلام بهداشتی به گمرکات ابلاغ شد

دستور ترخیص فوری اقلام بهداشتی به گمرکات ابلاغ شد

کلیه گمرکات اجرایی مکلف به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص فوری اظهارنامه‌های در جریان شامل ملزومات مورد نیاز وارده جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله کیتهای تشخیصی، انواع ماسک تنفسی، دستکش ، الکل اتیلیک و … شدند.

دستور ترخیص فوری اقلام بهداشتی به گمرکات ابلاغ شد – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،علی وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه‌ای به تدابیر و تمهیدات برای ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی اشاره کرد.

در این نامه که به گمرکات اجرایی ابلاغ شده، آمده است: با توجه به شرایط کنونی و تاکید بر هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌ها و ارگانها در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات در خصوص ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با این حوزه، مراتب به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

١- کلیه گمرکات اجرایی مکلف به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص فوری اظهارنامه‌های در جریان شامل ملزومات مورد نیاز وارده جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله کیت های تشخیصی، انواع ماسک تنفسی، دستکش ، الکل اتیلیک و … بوده و ارائه تسهیلات و تسریع در خروج کالا نیز تاکید می‌گردد.

2- کلیه گمرکات اجرایی مکلف به پیگیری خروج کالاهای مورد اشاره در بند 1 که تشریفات آنها به پایان رسیده و بنا به عللی هنوز از گمرکات ترخیص نشده اند می‌باشند.

3- آمار و اطلاعات کالاهای مورد اشاره در بند 1 از مراجع تحویل گیرنده کالا ( انبارهای عمومی و سازمان مناطق آزاد و ویژه و …) پیگیری و در صورت عدم اظهار کالا مراتب را به قید فوریت به منظور پیگیری از مراجع ذیصلاح به این دفتر ارسال نمایند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.