تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 90352

دولت به فرصت بزرگ ارزهای دیجیتال توجه کند

دولت به فرصت بزرگ ارزهای دیجیتال توجه کند

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نظام صنفی رایانه‌ای البرز گفت: فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران به دنبال دارد.

 علی پاک باختگان زنجانی با اشاره به اینکه بنابر اعلام ناظران جهانی، فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران به دنبال دارد، اظهار کرد: این درآمد با بی‌توجهی دولت و فعالان ایرانی در خطر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه برق یا خروج ارز و… بدون بررسی‌های کارشناسی می‌تواند، منجر به فاجعه اقتصادی شود، ادامه داد: فناوری بلاک چین می‌تواند هم نابودگر و هم نجات‌ بخش باشد.

وی توضیح داد: بخش خصوصی ایران با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود توانسته تاکنون خود را در لبه فناوری جهانی نگه دارد ولی از این بعد اگر یاری دولت نباشد امکان ادامه مسیر را نخواهد داشت و چه‌ بسا مانند برخی گروه‌های فناورانه دیگر ناچار به حرکت به سمت نقطه‌ای امن شود.

پاک باختگان زنجانی تاکید کرد: در شرایط فعلی تشکیل کارگروه‌های مشترک پژوهشی، همکاری مشترک مابین بخش‌های اقتصادی دولت، بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی فناوری‌های نوین از اوجب واجبات به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز گفت: فعالیت در زمینه رمز ارزها بنا به اذعان ناظرین بازار موجب شده ایران علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری‌ها را در جهان به خود اختصاص دهد.

این مسئول گفت: بی‌شک این موضوع از چشمان برخی کشورها دور نمی‌ماند و تحلیل‌های نشان می‌دهد بسیاری از کشورها به شدت نگران دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی از طریق رمز ارزها هستند.

وی توضیح داد: رمز ارزها در حالی اقتصاد سنتی را به چالش کشیدند که پس از بحران شدید سال ۲۰۰۸ این اقتصاد در حال بازسازی خود بود و نمی‌توانست به مسائل حاشیه‌ای توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نظام صنفی رایانه ای البرز گفت: حالا که اقتصاد سنتی تا حدودی خود را بازیافته، به چالش رمز ارزها پاسخ می‌دهد.

وی افزود: بدون شک آینده بازار رمز ارزها وابسته به روش ادغام آن‌ها با اقتصاد جهانی و در صورت وقوع این اتفاق شاهد حل  بسیاری از مشکلات اقتصادی کلان خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.