تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر : 28932

راه‌اندازی صفحه ویژه تاریخ انقلاب برای جوانان در پایگاه مرکز اسناد انقلاب

راه‌اندازی صفحه ویژه تاریخ انقلاب برای جوانان در پایگاه مرکز اسناد انقلاب

راه‌اندازی صفحه ویژه تاریخ انقلاب برای جوانان در پایگاه مرکز اسناد انقلاب

محمد جعفربگلو سردبیر پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از راه‌اندازی صفحه ویژه تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان در این پایگاه خبر داد.

راه‌اندازی صفحه ویژه تاریخ انقلاب برای جوانان در پایگاه مرکز اسناد انقلاب – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جعفربگلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از راه‌اندازی صفحه ویژه تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان در این پایگاه خبر داد.

وی درباره اهمیت مطالعه تاریخ از سوی قشر جوان یادآور شد: مطالعه تاریخ به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل چهارم و پنجم انقلاب ضروری است. اما متأسفانه امروز بعد از گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز بسیاری از نوجوانان و جوانان از ابعاد مختلف تاریخ انقلاب بی‌اطلاعند و این ضعف نهادهای تاریخ‌نگاری و رسانه‌های این حوزه است که چنان که شایسته است، تاریخ انقلاب اسلامی را به نسل جدید ارائه نکرده‌اند.

سردبیر سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به تولیدات این مرکز، برای نسل جوان یادآور شد: البته مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سال‌ها پیش نگارش کتاب‌های دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان را کلید زده است. این کتاب‌ها در قالبی شکل و محتوایی متقن، تاریخ را به زبان ساده برای قشر نوجوان و جوان روایت می‌کند.

وی افزود: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم با هدف ارائه اطلاعات تاریخی به مخاطب جوان و نوجوان، مجموعه موشن‌گرافیک «60 ثانیه با تاریخ» را منتشر کرد و در این مجموعه تلاش شد در یک دقیقه، اطلاعات به صورت مفید و مستند به مخاطبان عرضه شود و تاکنون 10 قسمت از این مجموعه به خروجی رسیده است. همچنین پیش از این، تولید مجموعه موشن‌کمیک‌ها، موشن‌گرافیک‌ها، تایپوگرافی و عکس‌نوشت‌ها نیز در همین رابطه صورت گرفته است.

جعفربگلو با اشاره به راه‌اندازی صفحه ویژه مخاطب نوجوان و جوان در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر قشر نوجوان و پاسخگویی به سؤالات تاریخی آنها، صفحه‌ای با عنوان «کلاس تاریخ» در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد تا این قشر با مراجعه به آن، آشنایی بیشتری با تاریخ انقلاب اسلامی کسب کند. این صفحه به طور اختصاصی، تاریخ انقلاب را برای قشر جوان و نوجوان روایت خواهد کرد.

سردبیر سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی مستند بودن و روایت جذاب تاریخ را دو ویژگی سرویس «کلاس تاریخ» خواند و درباره اهداف راه‌اندازی این صفحه یادآور شد: صفحه «کلاس تاریخ» به حکم رسالتی که مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر دوش دارد، مصمم است محتوای مستند تاریخی را با زبانی شیوا و ساده به مخاطب جوان و نوجوان عرضه کند.

وی در پایان تصریح کرد: مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان نهاد ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اعلام آمادگی می‌کند به منظور آشناسازی هرچه بیشتر نوجوانان با تاریخ انقلاب اسلامی، شرایط را برای بازدید این قشر از بخش‌های مختلف این مرکز، از جمله بخش آرشیو اسناد و تصاویر، فیلم‌های تاریخی، روزنامه‌ها، کتابخانه و .. فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.