تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر : 86326

رقابت های بین المللی پاراآلپاین در دیزین

رقابت های بین المللی پاراآلپاین در دیزین

روز نخست رقابت های بین المللی اسکی پاراآلپاین. به میزبانی پیست بین المللی دیزین شهرستان کرج در رشته مارپیچ بزرگ برگزار شد.

مدیر داخلی مجموعه بین المللی پیست اسکی دیزین گفت. رقابت های بین المللی پاراآلپاین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم بهمن ماه  جاری با شرکت  هفت ورزشکار در رده سنی بزرگسالان به میزبانی دیزین در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت ها هفت ورزشکار مرد از استان های البرز. تهران و آذربایجان شرقی و کشور رومانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

کلهر گفت: روز اول این رقابت ها در بخش مارپیچ بزرگ  در ٢ بخش برگزار که در بخش اول صادق کلهر. سید احمدجعفری و جواد سولقانی و در بخش دوم صادق کلهر، جواد سولقانی و سید احمد جعفری به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: امتیازات رقابت های پاراآلپاین بین المللی به میزبانی پیست دیزین برای پاراالمپیک محسوب می شود.

پیست بین المللی دیزین در۷۰ کیلومتری شمال شرقی کرج دارای سه تله کابین. ۲ تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است. که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود.
ارتفاع این پیست بین ۲ هزار و ۶۵۰ تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا بوده و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است. در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.

تاریخچه اسکی در جهان

اسکی به عنوان یک وسیله رفت و آمد. عمری به قدمت انسان دارد. ولی به عنوان ورزش فعالیتی به شمار می آید. که در کشورهای شمال اروپا از حدود ۳۰۰ سال پیش آغاز شده است.

آنچه که از نوشته های بروکوپ مورخ یونانی بر می آید. در قرن پنجم میلادی تخته های خمیده به منظور حرکت بر روی برف متداول بوده است.

تاریخ نویسان قدیم یونان از کتاب های خود از نژادی موسوم به (اسکیدفینار) نام می برند که به نام قوم «فین» در جنوب اروپا و قسمتی از آسیا به قبیله های مختلفی تقسیم شده بودند و در نتیجه اختلافاتی بین آنان حکم فرما بود. عده ای از آنها با استفاده از تخته های نوک برگشته که می توانستند با آن روی برف راه بروند علیه عده ای دیگر که از این فن اطلاعی نداشتند قیام کردند و حریف را شکست می دادند.

تاریخچه اسکی را در سایت ویکی پدیا بخوانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.