تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۵۸
کد خبر : 68472

روایتی از سفر نوجوان امروزی به ماجرای تاریخی و مقدس کربلا

روایتی از سفر نوجوان امروزی به ماجرای تاریخی و مقدس کربلا

روایتی از سفر نوجوان امروزی به ماجرای تاریخی و مقدس کربلا

انتشارات کتاب نیستان کتاب تازه خسرو آقایاری را با عنوان «سفیدتر از برف خوش‌بو تر از یاس» منتشر کرد.

روایتی از سفر نوجوان امروزی به ماجرای تاریخی و مقدس کربلا – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «سفیدتر از برف خوش‌بو تر از یاس» تازه‌ترین کتاب خسرو آقایاری است که از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شده است.

داستان این کتاب از زبان نوجوانی شکل‌می‌گیرد که پدرش صاحب قهوه‌خانه‌ای است که قرار است مرشدی پیر که از دوستان پدرش است در آن پرده بخواند. پسر چنان محو پرده‌خوانی مرشد می‌شود که حس‌ می‌کند همراه با او به داخل پرده و صحرای کربلا وارد می‌شود و از نزدیک شاهد همه آنچه در آنجا رخ می‌دهد می‌شود.

نویسنده در ادامه داستان روایتی از زندگی برخی از اصحاب کمتر شناخته شده در حادثه عاشورا را در قالب مواجهه نوجوان سفر کرده به صحرای کربلا با آنها بازگو می‌کند.

سفر مخاطب امروزی به ماجرایی تاریخی و مقدس که هزاران سال قبل رخداده است و پیوند زدن این سفر با روایت سنتی پرده‌خوانی و تلفیق روایت داستانی مدرن با این نوع از نقل داستانی تلفیقی جذاب برای مخاطبان این کتاب فراهم آورده است.

دیدار محمدرضا بایرامی با مخاطبان در غرفه کتاب نیستانچاپ «کتاب بی‌نام اعترافات» غفارزادگان از سوی نیستاناعلام آمادگی انتشارات نیستان برای چاپ آثار هنرجویان آل‌جلالاین کتاب با نثری ساده و روایتی داستان‌گون که مخاطبش را همچون یک اثر تلویزیونی و مستند به بطن حادثه می‌برد، اثری در خورد اعتنا و تامل برانگیز برای آشنایی و برانگیختن حس احترام نسبت به قهرمانان حادثه عاشورا است و به دلیل دوری از روایت انفرادی تاریخی کهن و تلفیق سنت داستان‌سرایی مدرن و نقل سنتی ایران با یکدیگر بسیار خوش‌خوان و جذاب و بدیع از کار در آمده است.

کتاب نیستان این اثر را در 104 صفحه و با قیمت 23 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.