تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر : 67299

روایت تسنیم از علت مرگ دختر 13 ساله در هلیلان ایلام / مگر در قبرستان روستا هم از مردم هزینه دریافت می‌شود؟

روایت تسنیم از علت مرگ دختر 13 ساله در هلیلان ایلام / مگر در قبرستان روستا هم از مردم هزینه دریافت می‌شود؟

روایت تسنیم از علت مرگ دختر ۱۳ ساله در هلیلان ایلام / مگر در قبرستان روستا هم از مردم هزینه دریافت می‌شود؟

گروه استان‌ها-معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار ایلام گفت: در قبرستان‌های روستایی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، تا این خانواده به علت نداشتن هزینه چنین اقدامی‌کنند.

روایت تسنیم از علت مرگ دختر 13 ساله در هلیلان ایلام / مگر در قبرستان روستا هم از مردم هزینه دریافت می‌شود؟ – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، 21 فروردین 99 خبری مبنی بر خودکشی دختر 13 ساله‌ای در هلیلان به روی خروجی رسانه‌های استان ایلام منتشر شد و در همان تاریخ با توجه به اظهارنظرات متناقض در ارتباط با نوع خودکشی و بیان منشأ آن، افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام، مدیرکل بهزیستی استان ایلام را مأمور آن کرد، تا آخرین یافته‌های منشأ خودکشی دختر 13 ساله ایلامی را با حضور در محل موردبررسی قرار دهد و نتیجه اقدامات را گزارش کند‌.‌

دادستان ایلام بررسی اینکه آیا دختر 13 ساله هلیلانی در اثر فقر اقدام به خودکشی کرده است را از مأموریت محوله مدیرکل بهزیستی استان ایلام دانست و صدور دستور قضایی را به این نیت صادر کرد.

پرداخت 239 هزار فقره وام ازدواج بانک ملی ایران در سال گذشتهافزایش چشمگیر خطر فقر در سنین بالا در آلمانتاکید شی جین پینگ بر فقرزدایی هدفمند در چین

با ابلاغ دستور قضایی، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام با حضور در محل واقعه و بررسی موضوع به رسانه‌ها گفت: در پی اعلام خبر خودکشی این دختر نوجوان، گروه اجرایی و مددکاری بهزیستی ایلام متشکل از معاون اجتماعی بهزیستی، رئیس بهزیستی شهرستان چرداول، مسئول مرکز اورژانس اجتماعی چرد اول و مسئول بهزیستی هلیلان به‌منظور بررسی علت این موضوع صبح امروز شنبه 23 فروردین‌ماه به منزل خانواده متوفی اعزام شد.

وی بابیان اینکه این خانواده به دلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی، برخوردار نیستند، اظهار داشت: با توجه به دریافت مستمری و یارانه ماهیانه که مبلغی بالای 10 میلیون ریال بوده و نیز فعالیت خانواده درزمینهٔ دامداری(پرورش چند رأس گاو) تأمین حداقل نیازهای خانواده دور از انتظار نیست اما متأسفانه به دلیل فقر فرهنگی خانواده و عدم آشنایی آنان باروحیه حساس فرزندان، خواسته‌های اولیه آنان را نادیده گرفته که درنهایت با توجه به زمینه افسردگی این عضو خانواده متأسفانه اقدام به خودکشی کرده است.

وی گفت: از دیگر مشکلات خانواده می‌توان به عدم آشنایی والدین بامهارت های فردی و برقراری ارتباط مؤثر با فرزندان و درنتیجه عدم اقدام مناسب جهت دریافت خدمات درمانی اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود: با توجه به فقر اقتصادی مضاعف منطقه که سبب تشدید آسیب‌های اجتماعی متعدد شده است، حل این مشکلات به‌تنهایی از عهده بهزیستی خارج و نیازمند عزم جدی و همکاری عمومی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین مشارکت خیرین است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مناطق محروم استان ازجمله شهرستان تازه تا سیس هلیلان و رفاه مردم ساکن این مناطق بوده و شاهد تکرار چنین رخدادهای تأسف‌بار نباشیم.

همتی تأکید کرد: این خانواده پنج نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یکدست، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه از کمک‌های مستمر و غیرمستمر سازمان شامل کمک‌هزینه ساخت مسکن(140 میلیون ریال)، مستمری ماهیانه(پنج میلیون و 150 هزار ریال)، کمک‌هزینه معیشت( هر سه ماه چهار میلیون و 500 هزار ریال)، هزینه کمک‌معاش(هشت میلیون ریال) و سایر کمک‌های غیرمستمر نظیر بسته‌های غذایی برخوردارند.

در همین رابطه جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: علت مرگ کودک ایلامی در دست بررسی است و تا این لحظه اطلاعات جدیدی به دست نیامده است.

میرزایی گفت: دادستان شهرستان پیگیر این مسئله است تا علت اصلی مرگ مشخص شود چون به‌هیچ‌وجه با منطق و عقل همخوانی ندارد که یک دختر 13 ساله خودکشی و خود را حلق‌آویز کند.

در روستاها هزینه قبر دریافت نمی‌شود

محمد نوذری در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در ایلام که آیا درست است‌، خانواده دختر 13 ساله هلیلانی به علت فقر و نداشتن پول، قبر دختر 13 ساله خود را در 200 متری خانه دفن کرده‌اند گفـت : در محیط‌های روستایی قبرستان‌ها در نزدیک‌ترین نقطه به منازل مسکونی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار ایلام افزود: در قبرستان‌های روستایی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، تا این خانواده به علت نداشتن هزینه چنین اقدامی‌کنند.

به گزارش تسنیم، این خانواده پنج نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یکدست، زیرپوشش سازمان بهزیستی بوده که در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه از کمک‌های مستمر و غیرمستمر سازمان شامل کمک‌هزینه ساخت مسکن‌، مستمری ماهانه‌، کمک‌هزینه معیشت‌، هزینه کمک‌معاش‌ و سایر کمک‌های غیرمستمر نظیر بسته‌های غذایی برخوردار بوده‌اند و از طرفی روحیه جوانمردی مردم این دیار اجازه آن را نمی‌دهد که خانواده‌ای به علت نداشتن هزینه فرزندانشان را در قبرستان نگذارد‌.

انتهاای پیام/861/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.