تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 60462

روحانی مطرح کرد: آمادگی ایران برای توسعه و تعمیق روابط با اوگاندا

روحانی مطرح کرد: آمادگی ایران برای توسعه و تعمیق روابط با اوگاندا

روحانی مطرح کرد: آمادگی ایران برای توسعه و تعمیق روابط با اوگاندا

رئیس جمهور روابط ایران و اوگاندا را بسیار خوب و مبتنی بر احترام متقابل دانست و گفت: آمادگی داریم بدون هیچ محدودیتی مناسبات دو جانبه را در همه زمینه ها توسعه دهیم و از همه ظرفیت ها و توانمندی ها در دو کشور در راستای مناسبات دوستانه استفاده کنیم.

روحانی مطرح کرد: آمادگی ایران برای توسعه و تعمیق روابط با اوگاندا – اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در تماس تلفنی رئیس جمهور اوگاندا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایجاد شرایط سخت برای شهروندان کشورها، خاطرنشان کرد: همه کشورها باید در مقابله با این بیماری همکاری کنند و شرایط ویژه جهانی باید در مناسبات کشورها تاثیر گذارد تا برخی کشورها به اقدامات غیرقانونی خود ادامه ندهند.

روحانی:‌ تبادلات تجاری فی‌مابین ایران و روسیه انجام شود/پوتین:‌ از توسعه مناسبات با ایران استقبال می‌کنیم

روحانی با بیان اینکه روابط جهانی بر این اصل استوار است که همه به قواعد بین المللی تعهد داشته باشند، افزود: متاسفانه با وجود شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، همچنان شاهد تداوم و تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران هستیم و آنها حتی در زمینه ارسال دارو و کمک های بشر دوستانه نیز مقررات و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته اند.

رئیس جمهور اوگاندا نیز در این گفت و گوی تلفنی با ابراز تاسف از اقدامات غیرقانونی آمریکا علیه ایران، گفت: معتقدیم که در این شرایط سخت باید روابط انسانی در اولویت باشد و همزیستی مسالمت آمیز را ترویج داده و اختلافات را از مسیر سیاسی حل و فصل کنیم.

"یووری موسوینی" همچنین روابط دو کشوررا خوب و دوستانه توصیف و بر توسعه و تعمیق روابط ایران و اوگاندا در همه زمینه ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.