تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۱۱
کد خبر : 31280

سی‌ان‌ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت «کُشنده» استفاده می‌کند

سی‌ان‌ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت «کُشنده» استفاده می‌کند

سی‌ان‌ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت «کُشنده» استفاده می‌کند

یک رسانه آمریکایی نوشت که مقامات این کشور گفته‌اند که از افغانستان خارج نمی‌شوند و درصورت نقض توافق توسط طالبان از قدرت کشنده علیه آن‌ها استفاده خواهند کرد.

سی‌ان‌ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت «کُشنده» استفاده می‌کند – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که مقامات آمریکایی از نهایی شدن توافق با طالبان جهت کاهش خشونت‌ها خبر می‌دهند یک منبع آگاه افغان از روند مذاکرات به «سی‌ان‌ان» گفت که مقامات آمریکایی در دیدار با «اشرف غنی» و هیئت همراهش گفتند که آن‌ها را رها نخواهند کرد.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز اخیراً گفته که در صورت کاهش خشونت‌ها توسط طالبان و حضور بر سر میز مذاکره این سازمان آماده است تا نیروهایش در افغانستان را کاهش دهد.

استولتنبرگ در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما در حال ترک افغانستان نیستیم اما اگر طالبان ظرفیت و اراده واقعی خود را برای کاهش خشونت‌ها نشان دهد ما آماده‌ایم تا حضورمان را تعدیل کنیم.

این منبع افزود که دولت افغانستان ضمن حمایت از اقدامات آمریکا در رابطه با صلح، خواستار ارائه بیشتر جزئیات توسط واشنگتن درباره چگونگی اجرا شدن کاهش خشونت‌ها، نظارت بر توافق و نیز برخورد در صورت نقض احتمالی توافق است.

وی ادامه داد که مقامات آمریکایی در دیدار با غنی تصریح کردند که «تضمین می‌کنیم اگر آن‌ها توافق را نقض کنند آمریکا قدرت کشنده کافی برای از بین بردن آن‌ها خواهد داشت، ما با افغان‌ها هستیم و تا ابد با افغانستان خواهیم بود.»

دولت افغانستان: هیچ یک از بندهای توافقنامه صلح آمریکا-طالبان بدون شرط نیستدبیرکل ناتو و شرط کاهش نیرو در افغانستانپامپئو: با وجود پیشرفت در مذاکرات طالبان و آمریکا اما هنوز گام‌هایی باقی است

این منبع گفت که مقامات آمریکایی تصریح کرده‌اند که در حال خروج از افغانستان نیستند بلکه می‌خواهند به توافق سیاسی فرصت دهند و در صورت عدم پایبندی طالبان به توافق «ما توافق را شکسته دانسته و ممکن است نیروهایمان را افزایش دهیم.»

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.