تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۷:۵۴
کد خبر : 23647

شرایط جوی ارتفاعات ایران برای کوهنوردی در آخر هفته

شرایط جوی ارتفاعات ایران برای کوهنوردی در آخر هفته

شرایط جوی ارتفاعات ایران برای کوهنوردی در آخر هفته

کوهستان برفی پیست اسکی کوهنورد کوه

یک کارشناس هواشناسی کوهستان هوای ارتفاعات ایران را پیش بینی کرد.

سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت‌وگو با ایسنا، در باره وضعیت هوای کوهستان‌ها و شرایط صعود در هفته جاری بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روز پنجشنبه، فعالیت سامانه بارشی برای ارتفاعات البرز غربی و تالش و بخش‌هایی از اردبیل موجب مه آلودگی و بارش برف در ارتفاعات و قله‌ها خواهد شد. همچنین برای ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی و شرقی و خراسان وزش باد گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

او افزود: در روز جمعه سامانه بارشی بخش‌های شمال غرب کشور را متاثر می‌سازد و برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی آذربایجان، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان و ارتفاعات تالش وزش باد و در بعضی ساعات بارش برف پیش بینی می‌شود. طی بعدازظهر جمعه همچنین برای ارتفاعات کرمانشاه و ایلام بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نگاه در خصوص شرایط کوهستان‌ها در روز شنبه گفت: طی روز شنبه بارش‌ها در نیمه غربی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، تقویت شده و در این مناطق بارش برف و کولاک و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او در پایان افزود: توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید افقی و عمودی و احتمال کولاک در مناطق مذکور، کوهنوردان تمهیدات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.