تاریخ انتشار : جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۶
کد خبر : 74559

شرکت رولز رویس 9 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

شرکت رولز رویس 9 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

شرکت رولز رویس ۹ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

شرکت انگلیسی رولز رویس که موتورهای هواپیما نیز تولید می کند، از برنامه خود برای اخراج حداقل ۹۰۰۰ نفر یا به عبارتی بیش از یک ششم نیروی کار خود خبر داد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در ادامه خسارت های وارده به اقتصاد انگلیس و صنعت حمل و نقل هوایی این کشور درپی شیوع ویروس کرونا، شرکت انگلیسی رولز رویس از برنامه خود برای اخراج حداقل 9000 نفر یا به عبارتی بیش از یک ششم نیروی کار خود خبر داد.

این شرکت که موتورهای جت برای هواپیماهایی مانند بوئینگ 787 و ایرباس 350 تولید می کند، امروز اعلام کرد که احتمال تعطیلی کارخانه های این شرکت نیز وجود دارد چرا که در حال محدود کردن فعالیت خود متناسب با بازار بحران زده پس از شیوع کروناست.

بر اساس این گزارش، خطوط هوایی و شرکت های تولید کننده تجهیزات آنها جزو کسب و کارهایی هستند که به دلیل تعطیلی های گسترده ناشی از شیوع کرونا و توقف سفرهای هوایی به شدت متحمل ضرر و زیان شده اند.

انگلیس، مانند بسیاری از دیگر اقتصادهای جهان، با رکود عمیقی مواجه است. تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری در این کشور در ماه آوریل به بالاترین سطح خود در 24 سال اخیر رسیده است.

وارن ایست، مدیر اجرایی رولز رویس به خبرنگاران گفت: "ما مجبور هستیم هزینه های خود را کاهش دهیم و با دنیای جدید سازگار شویم و ظرفیت خود را با تقاضای پیش بینی شده مطابقت دهیم."

این 9000 نفر از 52000 پرسنل رولز رویس در جهان، عمدتاً در بخش هوایی غیرنظامی این شرکت مشغول به کار هستند، که تقریباً نیمی از 15 میلیارد پوند (18 میلیارد دلار) درآمد سالانه این شرکت را تولید می کنند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که درصدد صرفه جویی در هزینه سالانه خود به میزان 1.3 میلیارد پوند است که با این اخراج ها و اقدامات دیگری که می تواند شامل تعطیلی کارخانه ها نیز شود، حدود 700 میلیون دلار عایدش می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.