تاریخ انتشار : جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 61465

«عبدالله» خواستار تضمین توافق با «اشرف غنی» توسط رهبران افغان و حامیان خارجی است

«عبدالله» خواستار تضمین توافق با «اشرف غنی» توسط رهبران افغان و حامیان خارجی است

«عبدالله» خواستار تضمین توافق با «اشرف غنی» توسط رهبران افغان و حامیان خارجی است

سخنگوی «عبدالله» گفت که رهبران سیاسی افغانستان و حامیان خارجی این کشور باید اجرایی شدن طرح دولت مشارکتی با «اشرف غنی» را تضمین کنند.

«عبدالله» خواستار تضمین توافق با «اشرف غنی» توسط رهبران افغان و حامیان خارجی است – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام نهایی شدن طرح تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری «عبدالله عبدالله» برای ایجاد دولت مشارکتی با «اشرف غنی» سخنگوی عبدالله گفت که بزرگان سیاسی و حامیان خارجی افغانستان باید اجرایی شدن این طرح را ضمانت کنند.

«فریدون خوزون» گفت: طبیعی است کسانی که بین دوطرف میانجیگری می‌کنند به عنوان ناظر توافقنامه را نیز امضا می‌کنند و باید بر اجرای آن نظارت کنند. ما برای این طرح دو نوع تضمین داریم و بزرگان کشور و کسانیکه دوستان افغانستان هستند و در مسایل سیاسی و ملی این کشور سهیم می‌باشند باید اجرای این توافق را تضمین کنند.

به گزارش «طلوع نیوز»، احتمال دارد که طرح نهایی شده تیم ثبات و همگرایی امروز با میانجیگری «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان، «عبدالرب رسول سیاف» رهبر شورای حراست و ثبات و شمار دیگری از رهبران سیاسی به ارگ ریاست جمهوری فرستاده شود.

تاکید برخی از حامیان عبدالله به ابطال نتایج انتخابات و تغییر ساختار نظام افغانستانحامیان عبدالله طرح «حکومت مشارکتی» با اشرف غنی را تایید کردندافغانستان| حامیان عبدالله بدون هیچ اختلافی طرح حکومت مشارکتی را نهایی می‌کنند

با این حال «مسعود ترشتوال»، سخنگوی شورای حراست و ثبات می‌گوید: هنوز طرح مدون و مکتوبی از هر دو طرف دخیل در جنجال‌های پسا تحلیف به دسترس هیئت میانجیگر نرسیده است.

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.