تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۱۴
کد خبر : 61737

عدم حضور تیم ملی چوگان بانوان در مسابقات جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا

عدم حضور تیم ملی چوگان بانوان در مسابقات جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا

عدم حضور تیم ملی چوگان بانوان در مسابقات جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا

رئیس فدراسیون چوگان گفت که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا در راستای ممنوعیت ورود ایرانیان به این کشور، تیم ملی چوگان بانوان ایران نتوانست در رقابت‌های جهانی شرکت کند.

عدم حضور تیم ملی چوگان بانوان در مسابقات جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا – اخبار ورزشی –

ابراهیم نوزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد فدراسیون چوگان در سال 98 و اقدامات صورت گرفته برای توسعه رشته چوگان در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به علاقه‌مندی دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جاذبه‌های چوگان، در ابتدای سال شاهد برگزاری مراسم نوروزگاه در استان اصفهان بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه میدان نقش جهان اصفهان قدیمی‌ترین میدان چوگان محسوب می‌شود، طی چند سال گذشته در این مکان مسابقه نمادینی در راستای آشنایی مردم با این رشته برگزار می‌شود. مراسم نوروزگاه دیگری نیز در میدان گنجعلی‌خان استان کرمان برگزار شد که خوشبختانه با استقبال پرشور مردمی مواجه شد.

رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به برگزاری مسابقات چوگان در سطح کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین تمهیدات صورت گرفته از سوی فدراسیون، مسابقات الوکاپ با حضور چهار تیم در خرداد و تیر ماه سال گذشته برگزار شد. در این میان طبق جدول برنامه‌ریزی شده، جام دکو کاپ نیز با حضور چهار تیم در مرداد سال 98 برگزار شد.

نوزایی با بیان اینکه فدراسیون چوگان تلاش کرده بانوان بااستعداد ایرانی بتوانند همانند آقایان در این رشته ورزشی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این هدف مسابقات قهرمانی کشور با عنوان جام حجاب را با حضور تیم‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان و البرز برگزار کردیم. پنجمین دوره رقابت‌های جام شیرین با حضور دو تیم و دومین دوره مسابقات جام وحدت با استقبال بانوان برگزار شد.

کرونا مسابقات جهانی چوگان ساحلی را لغو کرد

وی با اشاره به رعایت اخلاق و احترام به پیشکسوتان همواره الگوی چوگان‌بازان و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات به تسنیم گفت: مسابقات جام پیشکسوتان (گرامیداشت سرتیپ دژدار) را مهر ماه سال گذشته با حضور دو تیم از پیشکسوتان چوگان برگزار کردیم. رقابت‌های جام ارتش، گرامیداشت حافظ هم مهر ماه سال گذشته با حضور چهار تیم برگزار شد.

رئیس فدراسیون چوگان در ادامه توضیح فعالیت‌ها و مسابقات داخلی کشور بیان کرد: مسابقات قهرمانی کشور آقایان، جام ورزش یکی از رویدادهای پرطرفدار چوگان در آبان 98 با حضور تیم‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، قزوین و البرز برگزار شد. نهمین دوره رقابت‌های چوگان قهرمانی استان تهران نیز انجام شد. برگزاری مسابقات جام فجر هم به نام بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مزین شد.

نوزایی با تأکید بر اینکه اقداماتی برای بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی در راستای آموزش و توسعه چوگان انجام شده است، اظهار داشت: برگزاری کارگاه دانش‌افزایی چوگان، زیر نظر مربی و بازیکن آرژانتینی (پامپا) در راستای رسیدن به این هدف انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت هیئت‌های استانی چوگان در سال گذشته گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد فراهم شدن زمینه برگزاری نخستین دوره مسابقات ساحلی چوگان بودیم که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. البته هیئت‌های استانی فعالیت‌های متعددی از جمله دیدار و رایزنی با مدیران کل ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برای توسعه این رشته ورزشی انجام دادند. مثلاً پس از رایزنی‌های انجام شده در استان گیلان، نخستین دوره کارگاه آشنایی با چوگان با عنوان «دبیران ورزش، سفیران چوگان در مدارس» در رشت برگزار شد.

چوگان ,

رئیس فدراسیون چوگان همچنین به رونمایی از تمبر چوگان اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل با رئیس جمهور جهت جذب منابع برای تهیه اسب و تجهیزات چوگانی و تعامل با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره ثبت جهانی چوگان و صیانت از باشگاه‌های ثبت ملی شده، دو هدف عمده در رابطه با رونمایی از این تمبر بود.

نوزایی با بیان اینکه ورزش چوگان در سال گذشته با تلاطم‌هایی روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: فدراسیون چوگان مدت زیادی با سرپرست اداره شد که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد‌. خوشبختانه مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون برگزار شد و یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان به این رشته ورزشی با انتخاب رئیس فدراسیون برطرف شد.

نوزایی: اعتبارات وزارت ورزش به چوگان خیلی ناچیز است

وی با اشاره به تعاملات بین‌المللی برای ترویج و توسعه چوگان گفت: میزبانی وزیر ورزش عراق در جهت ترویج این رشته ورزشی بود. او از باشگاه کانون چوگان استان البرز بازدید کرد و از نزدیک با وضعیت چوگان در کشورمان آشنا شد. همچنین ایلخانی‌زاده در صدوچهارمین دوره رقابت‌های جام سفرا در لاهور پاکستان شرکت کرد که این موضوع در عرصه بین‌المللی و کسب جایگاه قابل تأمل است.

رئیس فدراسیون چوگان در خصوص برنامه‌های محقق نشده این فدراسیون در سال 98 بیان کرد: برگزاری دو مسابقه چوگان ساحلی در استان گیلان و همچنین مسابقات قهرمانی بانوان که قرار بود اسفند ماه برگزار شود، از جمله برنامه‌های محقق نشده فدراسیون است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و صدور ابلاغیه ممنوعیت برگزاری مسابقات ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، انجام نشد.

نوزایی با اشاره به دعوتنامه انجمن چوگان آمریکا درباره اعزام تیم ملی بانوان به مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: این انجمن طی نامه‌ای از تیم ملی بانوان ایران برای حضور در مسابقات جهانی چوگان و همچنین با مشخص شدن هندیکاپ بازیکنان دعوت کرد. مقدمات اعزام تیم بانوان طبق رایزنی‌های انجام شده با وزارت ورزش و جوانان در حال انجام بود، اما به دلیل اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکایی‌ها در راستای ممنوعیت ورود ایرانیان به این کشور، امکان حضور تیم ملی در این دوره از مسابقات فراهم نشد.

وی همچنین درباره کسب میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی چوگان (زون E) به تسنیم گفت: طی سال‌های گذشته کشورمان توانست میزبانی مسابقات را دریافت کند و اکنون نیز در صورت فراهم بودن شرایط جذب اسپانسر، این علاقه‌مندی وجود دارد. البته این دوره از مسابقات باید اوایل امسال برگزار می‌شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به مدت یک سال به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.